کد خبر : 593
تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 - 12:46

نمایش فیلم‌های «سودای سیمرغ» جشنواره فجر۳۹ در رشت

نمایش فیلم‌های «سودای سیمرغ» جشنواره فجر۳۹ در رشت

  همزمان با سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، ۱۶ فیلم بخش مسابقه ایران «سودای سیمرغ» این دوره از جشنواره در سینما ۲۲ بهمن رشت به‌نمایش درمی‌آید. به گزارش پلان نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی با اعلام این خبر افزود: همزمانی جشنواره فیلم فجر طبق روال

 

همزمان با سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، ۱۶ فیلم بخش مسابقه ایران «سودای سیمرغ» این دوره از جشنواره در سینما ۲۲ بهمن رشت به‌نمایش درمی‌آید.

به گزارش پلان نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی با اعلام این خبر افزود: همزمانی جشنواره فیلم فجر طبق روال سال‌های گذشته در رشت برگزار خواهد شد، اما این رویداد بزرگ سینمایی امسال به‌دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا بر اساس شیوه نامه‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا زمان‌بندی و اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با این حال، برگزاری جشنواره فیلم فجر در رشت را منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایطی که ستاد ملی مدیریت کرونا تعیین کرده است، اقدام می‌کنیم.

وی با تصریح بر اینکه حفظ سلامت شهروندان و علاقه‌مندان سینما در اولویت است، اظهار کرد: با توجه به اینکه مشاغل سینمایی و سالن‌های سینما برپایه تقسیم بندی ستاد ملی مبارزه و مدیریت کرونا از مشاغل رده ۳ به شمار می‌آید، تاکید کرد: فعالیت‌های سالن سینما در مناطق زرد و آبی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی مصوب ستاد بلامانع است، بنابر این نسبت به برگزاری همزمانی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در رشت پیگیری و مکاتبات انجام شده است.

فاضلی با این حال اعلام کرد: سال جاری در حالی شاهد برگزاری جشنواره فیلم فجر در رشت خواهیم بود که تفاوتی آشکار با دوره‌های پیشین دارد و آن هم به خاطر شرایط کرونایی است؛ بنابر این ما موظفیم برای حفظ سلامتی مردم و تماشاگران نهایت تلاش را کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به نمایش ۱۶ فیلم بخش مسابقه ایران «سودای سیمرغ» سی و نهمین جشنواره فیلم فجر از ۱۵ لغایت ۲۲ بهمن‌ماه جاری در سینما ۲۲ بهمن رشت، ادامه داد: از جمله تغییرات ایجاد شده در برگزاری این دوره جشنواره فیلم فجر، استفاده از ۳۰ درصد ظرفیت سالن‌های سینمایی است که با توجه به ظرفیت ۸۴۰ نفری سینما ۲۲ بهمن رشت، ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی حداکثر می‌توانیم پذیرای ۲۵۰ تماشاگر در هر سانس باشیم.

وی با بیان اینکه عدم استفاده از ظرفیت کامل صندلی‌های سینما، محدودیت‌هایی را در پی خواهد داشت، گفت: قطعاً بخشی از علاقه‌مندان سینمای ایران به‌ویژه جشنواره فیلم فجر نخواهند توانست در این دوره جشنواره حضور یابند.

۲۶ فیلم در سه بخش فیلم کوتاه، مستند و مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارند که فیلم‌های بخش مسابقه ایران (سودای سیمرغ) در رشت اکران می‌شود. اسامی فیلم‌های نامزد شده در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ)، عبارتند از:

ابلق، کارگردان: نرگس آبیار، تهیه‌کننده: محمدحسین قاسمی

بی همه چیز، کارگردان: محسن قرایی، تهیه‌کننده:  جواد نوروزبیگی

تک تیرانداز، کارگردان: علی غفاری ، تهیه‌کننده: ابراهیم اصغری

تی تی، کارگردان: آیدا پناهنده، تهیه‌کننده:  آیدا پناهنده

خط فرضی، کارگردان: فرنوش صمدی، تهیه‌‌کننده:  علی مصفا

رمانتیسم عماد و طوبا، کارگردان: کاوه صباغ‌زاده، تهیه‌کننده: مهدی صباغ‌زاده

روزی روزگاری، آبادان، کارگردان: حمیدرضا آذرنگ، تهیه‌کنندگان: علی اوجی، عبداله اسکندری

روشن، کارگردان: سیدروح‌اله حجازی، تهیه‌کننده: سیدروح‌اله حجازی

زالاوا، کارگردان: ارسلان امیری، تهیه‌کنندگان: سمیرا برادری و روح‌اله برادری

ستاره بازی، کارگردان: هاتف علیمردانی، تهیه‌کننده: علی سرتیپی

شیشلیک، کارگردان: محمدحسین مهدویان، تهیه‌کننده:  محمدرضا منصوری

گیج‌گاه، کارگردان: عادل تبریزی، تهیه‌کننده: میرولی‌اله مدنی

مامان، کارگردان: آرش انیسی، تهیه‌کننده: مجید برزگر

مصلحت، کارگردان: حسین دارابی، تهیه‌کننده: محمدرضا شفاه

منصور، کارگردان: سیاوش سرمدی، تهیه‌کننده: جلیل شعبانی

یدو، کارگردان: مهدی جعفری، تهیه‌کننده: محمدرضا مصباح