کد خبر : 2645
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402 - 6:25

مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر: بوشهری‌ها آخرین نشانی خود را به ثبت احوال اعلام کنند

مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر: بوشهری‌ها آخرین نشانی خود را به ثبت احوال اعلام کنند
بوشهر- مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: شهروندان باید آخرین نشانی خود را ظرف مدت ۲۰ روز به ثبت احوال اعلام کنند.

به گزارش پلان نیوز اسکندر پاسالار صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به قانون الزام تخصیص شماره ملی و کد پستی و آئین‌نامه مربوط به مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار داشت: دستگاه‌ها موظفند آخرین استعلام نشانی افراد برای ارائه خدمات را از ثبت احوال استعلام و دریافت کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر تاکید کرد: شهروندان برای جلوگیری از هر گونه اختلال در دریافت خدمات شهروندی باید آخرین نشانی خود را ظرف مدت ۲۰ روز به سازمان ثبت احوال کشور اعلام کنند.

وی با بیان اینکه افراد به سادگی و در کمتر از پنج دقیقه، می‌توانند نشانی جدید خود را ثبت کنند، افزود: همه افرادی که آدرس محل سکونتشان تغییر می‌کند باید به سایت یا از طریق سامانه سهیم مراجعه و مراحل مربوط به تغییر نشانی خود را از این طریق انجام دهند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر یادآور شد: این درگاه از طریق مرورگر تلفن همراه نیز در دسترس افراد است، محدودیت زمانی ندارد و در هر ساعت از شبانه روز قابل مراجعه است.

پاسالار با اعلام این موضوع که سازمان ثبت احوال کشور متولی مدیریت نشانی اشخاص حقیقی و ارائه آمار و گزارش‌های جابجایی و مهاجرت مبتنی بر اطلاعات پایگاه نشانی ایرانیان است، تصریح کرد: چنانچه نشانی محل سکونت هر یک از هموطنان تغییر کند یا ثبت نشده باشد، می‌بایست برای جلوگیری از مشکلات در ارائه خدمات در آینده، نشانی جدید خود را در سامانه تغییر نشانی در پایگاه ثبت احوال ثبت کنند چرا که خدمات دستگاه‌های مختلف نیز بر اساس نشانی ثبت شده در این سامانه ارائه می‌شود.