کد خبر : 2805
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 - 9:14

شکست هالیوود در چین ادامه دارد

شکست هالیوود در چین ادامه دارد

کمترین فروش آغازین یک فیلم از دنیای سینمایی مارول در چین، نصیب قسمت جدید فیلم‌های «بازی های گرسنگی» شد.

به گزارش پلان نیوز؛ «بازی‌های گرسنگی: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها» به کارگردانی «فرانسیس لارنس» که پیش‌درآمدی بر فیلم «بازی‌های گرسنگی» (۲۰۱۲) و همچنین پنجمین فیلم در مجموعهٔ سینمایی بازی‌های گرسنگی به‌شمار می‌رود، در نخستین هفته نمایش در سینماهای چین تنها ۴.۶ میلیون دلار فروخت تا پس از دو فیلم چینی در رتبه سوم گیشه سینمای این کشور آسیایی قرار بگیرد.

قسمت جدید «بازی های گرسنگی» نمرات کم تا متوسطی را از مخاطبان چینی به دست آورده است و اپلیکیشن فروش بلیت «Maoyan» پیش‌بینی می‌کند که تا پایان اکران خود تنها حدود ۷ میلیون دلار فروش خواهد داشت.

«بازی‌های گرسنگی: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها» هشت سال پس از آخرین عنوان از مجموعه «بازی های گرسنگی» و ۱۲ سال پس از نمایش اولین فیلم از این سری فیلم در پرده سینماها اکران می شود.

چهار فیلم قبلی «بازی‌های گرسنگی»، بر اساس رمان‌های ضدآرمانشهری نوشته «سوزان کالینز» و با بازی «جنیفر لارنس» در چین به‌طور قابل‌توجهی بهتر از عنوان جدید عمل کردند. بازی‌های گرسنگی (۲۰۱۲) در مجموع ۲۷ میلیون دلار، در حالی که «بازی‌های گرسنگی: آتش گرفتن» (۲۰۱۳) ۲۸ میلیون دلار، «بازی‌های گرسنگی: زاغ مقلد قسمت ۱» (۲۰۱۴) ۳۶.۵ میلیون دلار و «بازی‌های گرسنگی: زاغ مقلد قسمت دوم» (۲۰۱۵) ۲۱.۵ میلیون دلار در گیشه چین درآمد داشتند.

اما این فیلم تنها محصول جدید از فرانچایزهای آمریکایی نیست که در گیشه چین شکست میخورد و فیلم جدید «مارول ها» محصول دیزنی پس از شکست در اکران افتتاحیه خود در چین با فروش کم سابقه ۱۱.۵ میلیون دلاری، در دومین هفته اکران نیز با استقبال سرد چینی ها رو به رو شد و به فروش ۱.۴ میلیون دلاری به رتبه ششم جدول هفتگی فروش سینمای چین سقوط کرد. پیش بینی می شود این فیلم که هزینه ساخت آن بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود، تا پایان اکران تنها ۱۵ میلیون دلار (۱۱۱ میلیون یوان) در چین فروش داشته باشد.

ظاهرا فیلمهای ابرقهرمانی هالیوودی دیگر در چنین مانند گذشته مورد استقبال قرار نمی گیرند. قسمت دهم فیلم اکشن «سریع و خشن» محصول یونیورسال، پرفروش ترین فیلم آمریکایی سال ۲۰۲۳ در چین است که در مجموع ۱۴۰ میلیون دلار فروخت و فیلم «ترانسفورمرها: ظهور جانوران» نیز امسال ۹۲ میلیون دلار در چین فروش داشت، این در حالی است که قسمت های نخست هر دو فیلم با فروش بسیار بیشتری در چین همراه می شدند.