کد خبر : 1152
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 - 6:15

شاخص آلودگی هوای اصفهان به ۱۵۰ رسید

شاخص آلودگی هوای اصفهان به ۱۵۰ رسید

اصفهان: کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: آلودگی هوای این کلانشهر برای دومین روز متوالی روی شاخص ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد. سنترسینماپرس: محمود مزارع با اشاره به اینکه شاخص کیفی هوا در ایستگاه بزرگراه خرازی با میانگین ۱۵۴ برای عموم شهروندان ناسالم است، اظهار داشت: کیفیت هوا براساس اطلاعات ایستگاه‌های پایش

اصفهان: کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: آلودگی هوای این کلانشهر برای دومین روز متوالی روی شاخص ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

سنترسینماپرس: محمود مزارع با اشاره به اینکه شاخص کیفی هوا در ایستگاه بزرگراه خرازی با میانگین ۱۵۴ برای عموم شهروندان ناسالم است، اظهار داشت: کیفیت هوا براساس اطلاعات ایستگاه‌های پایش فعال در میدان احمدآباد با شاخص ۱۳۱، خیابان استانداری با شاخص ۱۰۳ و میدان انقلاب با شاخص ۱۰۲ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: وضعیت کیفی هوا در ایستگاه خیابان باهنر با شاخص ۷۸، پروین با شاخص ۹۴، جی با شاخص ۶۷، رهنان با شاخص ۸۵، فرشادی با شاخص ۶۴، میدان فیض با شاخص ۶۷، کاوه با شاخص ۹۱، میرزا طاهر با شاخص ۹۸ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۸۴ قابل قبول (سالم) است.
کارشناس امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: کیفیت هوای در شهرهای سجزی و مبارکه با شاخص ۹۴ در وضعیت قابل قبول قرار دارد ضمن اینکه ایستگاه‌های دولت آباد، شاهین شهر، خمینی‌شهر، نجف آباد و کاشان قطع است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.