کد خبر : 2870
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 دی 1402 - 9:17

رییس سازمان ساترا کارویژه تالار هوش مصنوعی «رصتا» را تشریح کرد

رییس سازمان ساترا کارویژه تالار هوش مصنوعی «رصتا» را تشریح کرد
رییس سازمان ساترا با اشاره به افتتاح نمایشگاه «رصتا» از اقدامات تالار هوش مصنوعی و آموزش‌ها و مسابقه‌هایی که در این تالار برگزار می شود، خبر داد.

به گزارش پلان نیوز ، سعید مقیسه رییس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در برنامه «و اما امروز» شبکه آموزش درباره نمایشگاه «رصتا» که امروز صبح ۱۰ دی ماه افتتاح می شود، بیان کرد: این دومین نمایشگاه «رصتا» است، نمایشگاه قبلی اسفند ماه سال گذشته برگزار شد و نمایشگاه امسال از امروز تا ۱۲ دی ماه برپا خواهد بود.

وی ادامه داد: چند هدف برای این نمایشگاه در نظر داریم؛ اینکه به نوعی هم افزایی بین سکوها برقرار باشد، سال گذشته در قالب همین نمایشگاه مجمع رصتا تشکیل شد و امسال قرار است نشست عمومی و نشست های تخصصی برگزار شود. همچنین کاربران سکوها و سرویس ها می‌توانند با دست اندرکاران تولید در شبکه خانگی گفت‌وگو کرده و به صورت مستقیم نظرات خود را اعلام کنند.

مقیسه درباره تالار هوش مصنوعی در این نمایشگاه تصریح کرد: در کنار حدود ۱۵۰ سکویی که در نمایشگاه ثبت نام کرده و حضور دارند، تالار هوش مصنوعی را هم داریم. اخیرا هوش مصنوعی بدون آموزش یا مهارت خاصی یا حتی تجهیزات فوق العاده ای در اختیار مردم قرار گرفته است و با گوشی های موبایل خود می توانند اقداماتی داشته باشند که قبلا کار دشوار و سختی بود.

وی درباره جزییات تالار هوش مصنوعی توضیح داد: در این تالار تعدادی از کارشناسان حضور دارند که به مردم آموزش‌هایی بدهند و کسانی‌که تا به حال در این زمینه فعالیت یا تجربه‌ای نداشته اند از نزدیک با انواع هوش مصنوعی آشنا شوند. یک میز کارشناسی هم برای سکوهای شبکه نمایش خانگی وجود دارد که آنها بدانند چطور می توانند در این زمینه بهره برداری کنند. مسابقه‌ای هم طراحی شده است برای کسانی‌که که همان جا آموزش می‌بینند که می‌توانند به این آموزش‌ها عمل کرده و جوایزی دریافت کنند.