فرماندار رشت به مناسبت روز پژوهش، از تنی چند از پژوهشگران برتر شهرستان تجلیل و بر حمایت فرمانداری در جهت تجاری سازی نتایج پژوهشی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پلان نیوز ،علی فتح اللهی در نشست تجلیل از ضمن تبریک هفته پژوهش، با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم کشور ما تحت سخت ترین فشارها و تحریم های اقتصادی در دنیا را تجربه می کنند، اظهار داشت: در چنین شرایطی، وظیفه خطیر پژوهشگران و دانشمندان بسیار حائز اهمیت است و علی رغم همه فشارها و سختی ها، تحریم می تواند موجبات تقویت توانمندی های کشور را فراهم کند.
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام در خصوص علم، تصریح کرد: معجزه دین اسلام، “کتاب” است و نخستین آیه نازل شده به پیامبر با اقرا آغاز می شود که این نشانگر اهمیت و جایگاه علم و تفکر است و در این راستا ما به عنوان
وی با بیان اینکه خداوند در طینت و فطرت انسانی، بحث یادگیری را نهادینه کرده است، خاطرنشان کرد: دین اسلام زیربنا و زیر ساخت این تفکرات را با معجزه خویش یعنی کتاب قرآن فراهم نموده است و بیش از دیگر ادیان الهی بر خواندن و یادگیری تاکید کرده است.
مهندس فتح اللهی مهم ترین راه برای جلوگیری از اتکاء به بیگانگان را اتکاء بر قدرت تفکر درون جامعه و استفاده از توانمندی اجرا و به کارگیری اندیشه ناب افراد مستعد خواند و افزود: تحریم، سختی های خاص خود را به دنبال داشته است اما باعث شکوفایی اندیشه ها، جلوگیری از واردات بی رویه و روی آوری افراد جامعه به اجناس با کیفیت داخلی شده است.
مقام عالی دولت در مرکز استان در ادامه افزود: شرط پیشرفت و توسعه، توجه به نخبگان، اندیشمندان و توانمندی هایی است که توسط این دسته از افراد جامعه در داخل کشور رقم خواهد خورد.
فرماندار شهرستان رشت، پیشرفت و توانمندی جوانان کشور را در امر پژوهش و نوآوری ، مایه مباهات خواند و اظهار داشت: رشد علمی جوانان در زمینه های مختلف، غرورآفرین و شادی بخش است و خداوند این نعمت را خاصه به افراد معینی اعطاء می نماید.
مهندس فتح اللهی با اشاره به فعالیت بسیار خوب پژوهشگران در کاربردی کردن تحقیقات خود در قالب شرکت های دانش بنیان، عنوان کرد: آمادگی داریم در راستای حمایت از پژوهشگران و شرکت های دانش بنیان جهت توسعه تولیدات نوآورانه خویش، از همه ظرفیت های موجود بهره بگیریم.