کد خبر : 231
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آذر 1399 - 14:27

اکران آنلاین سه فیلم سینمایی کلید خورد

اکران آنلاین سه فیلم سینمایی کلید خورد

اکران آنلاین “جمشیدیه”، “ناگهان درخت” و “سراسر شب” تعطیلی سینماها در پی شیوع کرونا که خسارت زیادی برای سینماگران و سینماداران داشت یک امکان تازه در اکران را هم پیش‌آورد؛ برای اولین بار اکران آنلاین در سینمای ایران تجربه شد و فیلمسازان زیادی در همین مدت ۷ ماه در پلتفرم‌های پخش آنلاین برای اولین بار

اکران آنلاین “جمشیدیه”، “ناگهان درخت” و “سراسر شب”

هوای تازه در اکران آنلاین

تعطیلی سینماها در پی شیوع کرونا که خسارت زیادی برای سینماگران و سینماداران داشت یک امکان تازه در اکران را هم پیش‌آورد؛ برای اولین بار اکران آنلاین در سینمای ایران تجربه شد و فیلمسازان زیادی در همین مدت ۷ ماه در پلتفرم‌های پخش آنلاین برای اولین بار از فیلم‌هایشان رونمایی کردند، اگر چه با اکران آنلاین بستری برای حل معضل اکران ایجاد شد اما نبود قانون کپی‌رایت و قاچاق فیلم‌ها تهدید جدی برای صاحبان آثار بود.

 بر خلاف وعده‌ها نیز شورای اکران آنلاین هنوز تشکیل نشده و تصمیم‌گیری برای اکران آنلاین با شورای صنفی نمایش و اداره کل است. به همین خاطر اطلاع‌رسانی درباره فیلم‌های تازه اکران آنلاین به جای اعلام رسمی از سوی سخنگوی شورای صنفی نمایش عموماً از طریق صاحبان آثار یا روابط عمومی فیلم‌ها انجام می‌شود؛ به این ترتیب بود که با اعلام فرزاد موتمن اکران «سراسر شب» از سوم آذرماه شروع شد، روابط عمومی فیلم «جمشیدیه» از اکران دومین تجربه کارگردانی یلدا جبلی از سه‌شنبه ۱۱ آذرماه خبر داده و صفی یزدانیان و پیمان معادی، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «ناگهان درخت» هم از اکران آنلاین فیلم‌شان گفته‌اند.
هوای تازه در اکران آنلاین
با این حساب پس از چند هفته فترت و سستی، اکران آنلاین هوایی تازه می‌کند و سه فیلم جدید به سبد اکران اضافه می‌شود؛ فیلم‌هایی که به لحاظ بازیگری فهرست پر و پیمانی دارند‌؛ از الناز شاکردوست و مهناز افشار و سارا بهرامی تا پیمان معادی و امیر جعفری و حامد کمیلی. پانته‌آ پناهی‌ها بازیگری است که همزمان دو فیلم «ناگهان درخت» و «جمشیدیه» را در برنامه اکران آنلاین دارد؛ از این دو فیلم برای اولین بار در جشنواره سی‌وهفتم فیلم فجر رونمایی شد.
«سراسر شب» سیزدهمین فیلم فرزاد مؤتمن در عرصه کارگردانی پس از نزدیک به دو سال انتظار در صف اکران، بالاخره از سوم آذرماه در جریان اکران آنلاین قرار گرفته است. مؤتمن «سراسر شب» را تنها فیلم سینمایی کارنامه خود می‌داند و دیگر آثارش را سیاه مشق‌هایی برای ساخت این فیلم عنوان می‌کند چرا که دربرگیرنده تمام علایق شخصی و دنیای ذهنی اوست. در این فیلم الناز شاکردوست و امیر جعفری در کنار افسانه چهره آزاد، سینا حجازی، آزاده صمدی، مهدی سلطانی، امیر حسام شجاعی و سحر نظام دوست ایفای نقش کرده‌اند. مهتاب برای یافتن ردی از داوود مرادی که آخرین فرد مرتبط با خواهرش «مریم»، پیش از خواب طولانی مدتش بوده به محل زندگی داوود می‌رود تا پاسخی برای سؤال هایش پیدا کند.
هوای تازه در اکران آنلاین
«جمشیدیه» دومین فیلم بلند سینمایی یلدا جبلی از   سه‌شنبه ۱۱ آذرماه  ساعت ۲۰ در سامانه‌های فیلیمو و نماوا به‌ صورت آنلاین اکران می‌شود. سارا بهرامی و حامد کمیلی زوج موفق فیلم «ایتالیا ایتالیا» کاوه صباغ‌زاده این بار در قالب یک فیلم در ژانر حادثه‌ای در کنار هم قرار گرفته‌اند؛ از نکات جالب توجه این فیلم حضور کیومرث پوراحمد و بهرام عظیمی در فهرست بازیگران است و در این جمع البته پانته‌آ پناهی‌ها، سعید چنگیزیان و ستاره پسیانی هم حضور دارند.
ترانه و امیر در شب تولد امیر، درگیر حادثه‌ای شده و برای کشف حقایق نهفته در دل این حادثه وارد مسیر پیچیده‌ای می‌شوند که هرچه در آن پیش می‌روند، امکان بازگشت‌شان کمتر
می‌شود.
صفی یزدانیان، فیلمساز، منتقد و روزنامه‌نگار اول آذر در برنامه آنلاین اینستاگرامی نشر چشمه از اکران آنلاین آخرین ساخته‌اش «ناگهان درخت» خبر داد. این خبر که با تأیید پیمان معادی تهیه‌کننده و بازیگر فیلم همراه بود با اعلام زمان رسمی اکران یعنی ۱۷ آذر ماه تکمیل شد.
شقایق دهقان، سیامک صفری، مهراب قاسم‌خانی، زهره عباسی و پانته‌آ پناهی‌ها در کنار پیمان معادی و مهناز افشار بازیگران اصلی این فیلم هستند. فرهاد داستان زندگی خود را از کودکی تا پنجاه سالگی برای ما تعریف می‌کند.