کد خبر : 708
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 بهمن 1399 - 19:12

فعلا انتقال سهام عدالت فوت شدگان امکان پذیر نیست

فعلا انتقال سهام عدالت فوت شدگان امکان پذیر نیست

پلان نیوز : مشاور اجرایی سهام عدالت با بیان اینکه در حال حاضر هیچ راهی برای انتقال سهام عدالت متوفیان فعال نیست، گفت: به زودی سامانه‌ای تمام الکترونیک برای انتقال سهام عدالت متوفیان فراهم می‌شود. محمدرضا پوررضایی، مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: در شرایط عادی اگر کسی از دنیا برود،

فعلا انتقال سهام عدالت فوت شدگان امکان پذیر نیست

پلان نیوز : مشاور اجرایی سهام عدالت با بیان اینکه در حال حاضر هیچ راهی برای انتقال سهام عدالت متوفیان فعال نیست، گفت: به زودی سامانه‌ای تمام الکترونیک برای انتقال سهام عدالت متوفیان فراهم می‌شود.

محمدرضا پوررضایی، مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: در شرایط عادی اگر کسی از دنیا برود، وراث پس از گذراندن مراحل انحصار وراثت می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، سهام متوفی را به ارث ببرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ روشی برای انتقال سهام عدالت متوفیان وجود ندارد، ادامه داد: اما برای سهام عدالت به دلیل شیوع کرونا، انتقال سهام عدالت به وراث در دفاتر پیشخوان متوقف شده و قرار است سامانه‌ای ایجاد شود تا پس از آنکه کارهای انحصار وراثت انجام شد، مدارک در آن سامانه بارگذاری شود سپس تمام مدارک به قوه قضائیه ارسال می‌شود و وضعیت وراث مشخص می‌شود و ما نهایتاً کار تقسیم سهام را انجام می‌دهیم؛ این یک فرایند الکترونیکی کامل است.

مشاور اجرایی سهام عدالت با اشاره به دلیل راه نیفتادن این سامانه، گفت: کارهایی را که ما باید انجام دهیم کامل است اما کارهایی که سایر ارگان‌ها باید انجام دهند هنوز به اجرا نرسیده است.

برچسب ها : ،