کد خبر : 2918
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 دی 1402 - 17:31

پروانه ساخت «هیس پسرها فریاد نمی زنند» باز هم صادر نشد

پروانه ساخت «هیس پسرها فریاد نمی زنند» باز هم صادر نشد

 به گزارش پلان نیوز به نقل از همشهری آنلاین پوران درخشنده در آخرین گفت وگویش با همشهری در آبان ماه سال جاری اظهار امیدواری کرد که پروانه ساخت فیلم جدیدش «هیس: پسرها فریاد نمی‌زنند» صادر شود اما شنیده ها حاکی از آن است که اجازه ساخت فیلم داده نشده است. بعد از گذشت تقریبا یک

 به گزارش پلان نیوز به نقل از همشهری آنلاین پوران درخشنده در آخرین گفت وگویش با همشهری در آبان ماه سال جاری اظهار امیدواری کرد که پروانه ساخت فیلم جدیدش «هیس: پسرها فریاد نمی‌زنند» صادر شود اما شنیده ها حاکی از آن است که اجازه ساخت فیلم داده نشده است.

بعد از گذشت تقریبا یک دهه از اکران «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» زمزمه‌های ساخت فیلم «هیس پسرها فریاد نمی‌زنند» آمد. فیلمی که قبل از شیوع کرونا درخشنده تصمیم داشت آن را بسازد. سال ۹۷ پروانه ساخت فیلم صادر شد. اما با شیوع کرونا و برخی از مشکلات درخشنده موفق به تولیدش نشد. شنیده شده که شورای پروانه ساخت مجوز برای تولید این فیلم نداده اند.

پوران درخشنده، کارگردان سینما که در کارنامه کاری‌اش ساخت فیلم‌های سینمایی اجتماعی را دارد؛ وی بعد از تولید «زیر سقف دودی» گفته بود: قبل‌تر پروانه ساخت «هیس پسرها فریاد نمی‌زنند» صادر شده بود و حالا منتظر تمدید این پروانه ساخت هستم. اما متاسفانه این موضوع در جلسه شورا رد شد و من برای ارائه توضیحات به جلسه رفتم و موارد را توضیح داد.» با گذشت دو ماه باز هم شورا درخواست ساخت این فیلم اجتماعی را رد کرده است.

تابستان ۱۳۹۲ بود که فیلم سینمایی «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» اکران شد؛ فیلمی که آن دهه سروصدای زیادی به پا کرد و خیلی‌ها از این فیلم تمجید کردند. «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» شاید اولین فیلمی بود که به جرات به شکل مستقیم موضوع تعرض به دختران کودک می‌پرداخت. موضوعی که برآمده از یک داستان واقعی بود. در این فیلم بازیگرانی چون طناز طباطبایی، شهاب حسین، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، امیر آقایی، فرهاد آئیش و جمشید هاشم‌پور و… بازی می‌کردند.این فیلم در سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست بهترین فیلم از نگاه تماشاگران باشد.