کد خبر : 201
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آذر 1399 - 3:47

وزیر کشور : ادارات تعطیل نیستند ولی روند کرونا نزولی شده است

وزیر کشور : ادارات تعطیل نیستند ولی روند کرونا نزولی شده است

رحمانی‌فضلی گفت: نتایج محدودیت‌های کرونایی خوب بوده است. نقاط قوت افزایش یافته و بیش از ۳۵۰ مورد مصوبه بوده که به دستگاه‌های ذی‌‌ربط ابلاغ شد. به گزارش پلان نیوز ، عبدالرضا رحمانی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا ضمن تسلیت  شهادت محسن فخری‌زاده گفت:‌ الحمدالله یک هفته گذشته اتفاقات خوبی

وزیر کشور:‌ روند کرونا در کشور نزولی شد/ ادارات تعطیل نیستند

رحمانی‌فضلی گفت: نتایج محدودیت‌های کرونایی خوب بوده است. نقاط قوت افزایش یافته و بیش از ۳۵۰ مورد مصوبه بوده که به دستگاه‌های ذی‌‌ربط ابلاغ شد.

به گزارش پلان نیوز ، عبدالرضا رحمانی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا ضمن تسلیت  شهادت محسن فخری‌زاده گفت:‌ الحمدالله یک هفته گذشته اتفاقات خوبی در کشور رخ داد. همه دستگاه‌‌های مسئول اجرای طرح که بیش از ۱۵ دستگاه بوده همه همدیگر را پیدا کردند و هماهنگی خوبی ایجاد شده است و همه به وظایف خود آشنا هستند.

وی افزود: نتایج محدودیت‌های کرونایی خوب بوده است. نقاط قوت افزایش یافته و بیش از ۳۵۰ مورد مصوبه بوده که به دستگاه‌های ذی‌‌ربط ابلاغ شد. در ۱۶۰ شهر که این طرح محدودیت تردد و فعالیت صنوف اجرا می شود روند ابتلای بیماری کرونا رو به پایین است.

وزیر کشور تاکید کرد: مردم به خوبی در اجرای طرح کمک کردند و ۸۰ درصد خودشان ممنوعیت فعالیت صنوف و تردد ها را رعایت کردند.

وزیر کشور تصریح کرد: بسیاری از شهر‌ها از طرف قرمز به سمت نارجی رفتند.  روند رو به پایین است و در خیلی از استان‌ها به عدد خوبی رسیده است. در بوشهر فوتی‌ها به صفر رسیده است. در خراسان جنوبی  و یزد از ۱۶ تا ۱۷ فوتی در روز به ۶ و ۷ نفر رسیده ایم و روند خوبی در حال اجرا است.

رحمانی‌فضلی اعلام کرد:‌ وضعیت تست گیری بسیار خوب شده است. وزارت بهداشت روی تست‌های سریع کار کردند و اولین محموله‌های تست تحویل وزارت بهداشت شد، اعلام شده است  ۴۰ هزار تست “پی‌سی‌آر “انجام می‌شود و این وضعیت به سمت ۱۰۰ هزارتایی می‌رود.

وزیر کشور ادامه داد:‌ در موضوعات هواپیما وخریدن بلیط عددهای بسیار بالایی از مراجعات داشتیم که کرونایی بودند و می‌خواستند سفر کنند اما ما الحمدالله با رهگیری الکترونیکی  مانع این اقدام شدیم. امروز در ستاد تصویب و مقرر شد که ادارات هم همه باید ملزم به داشتن کارت ملی باشند و ورودی‌ها بر اساس کارت ملی کنترل شود تا افراد مبتلا شناسایی و به منزلشان هدایت شوند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا با ابراز خشنودی از اطلاع رسانی مناسب از سوی رسانه‌ها تصریح کرد: کارهای خوبی صورت گرفته است و رسانه‌ها هوشمندانه و با دقت بالایی وارد کار شدند.

رحمانی‌فضلی درباره تعطیلی ادارات اظهار داشت: بنا بر تعطیلی نیست، ما اختیار داده بودیم که کارمندان تا یک سوم حضور داشته باشند، امروز تصریح شد که می‌توانند کمتر از این میزان را داشته باشند. خیلی از دستگاه‌ها امکان آزادسازی نیروهایشان را ندارند اما اختیار را به روسا دادیم که تعداد کمتری نیروهایشان حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: ما تاکیدمان بر شناور شدن ساعات کار است. این به این معنا این بود که اختیار تعداد کارکنان را بعد از دو هفته به رؤسا بدهیم تا حضورشان را شناور کنند. قرار نیست خدمات رسانی به مردم متوقف شود، مردم می‌توانند به ادارات مراجعه کنند اما تعداد کارمند کمتری در آنجا خدمت رسانی خواهند کرد.

وی در خصوص منع ترددهای شبانه پس از ساعت ۲۱ و احتمال تمدید آن نیز اظهار داشت: موضوع تردد شبانه یک حلقه از یک زنجیره بود، وقتی مغازه‌ها و ادارت در روز تعطیل باشد، بر همین اساس مردم شب‌ها به شب نشینی می‌روند و شاید به برخی محل‌هایی بروند برای تفریح و این ابتلاء را بیشتر می‌کند. منع تردد شبانه برای جلوگیری از دورهمی‌ها و شب‌نشینی‌ها است.

رحمانی‌فضلی درباره عدم تعطیلی مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: درباره مجلس آقای دکتر نمکی به هیئت رئیسه مجلس نامه دادند و دوستان با توجه به اینکه استدلالشان این بوده که فضای مجلس بزرگ است و سقف بلند و تهویه مناسبی هم دارد، تلاش کردیم با اتاق‌های جنبی پارلمان، مشکل تعداد رعایت شود.  البته نظر وزارت بهداشت این بود که اگر دستورالعمل رعایت می‌شد بهتر بود اما اکنون وضعیت قابل قبولی بر فضای مجلس حاکم است.

وی با انتقاد از برخی سطحی نگری و سهل‌انگاری در ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: وقتی فوتی‌ها  به دو رقم رسید خیلی‌ها فکر کردن از کرونا عبور کردیم اما با عدم رعایت‌ها پیک دوم و سوم را هم گرفتیم، به همین منظور  ما ۱۸ مورد توصیه داریم و برای هر کدام دستورالعمل نوشتیم تا در هر شرایطی کنترل‌های مناسبی صورت بگیرد.

وزیر کشور ضمن درخواست از مردم برای همکاری بیشتر در شناسایی افراد کرونایی اظهار داشت:‌ رهگیری بیماران کرونایی به ما نشان داد که هفتاد و پنج درصد مبتلایان قرنطینه را نقض کرده‌اند. ما فردی را داریم که مبتلا به کرونا بوده است و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته فهمیده ایم به ۱۶ استان تردد کرده است. هر چقدر در کنترل و شناسایی آن ۲ تا ۳ درصد مبتلا نسبت به کل جمعیت کشور موفق شویم می‌توانیم برای آن ۹۷ تا ۹۸ درصد افراد سالم محدودیت‌ها را کاهش دهیم.

به گفته وزیر کشور بیش از ۵۰۰ هزار بازدید تنها توسط نیروی انتظامی گزارش شده است و  ۲۳۲ هزار و ۷۵۰ مورد تذکر داده شده است و بیش از ۱۲ هزار مورد پلمب انجام شده است.