کد خبر : 379
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آذر 1399 - 20:44

مرتضی پورصمدی:فرشاد فداییان مسافری جست‌وجوگر است/ یک سینماگر صاحب امضا

مرتضی پورصمدی:فرشاد فداییان مسافری جست‌وجوگر است/ یک سینماگر صاحب امضا

  مرتضی پورصمدی فیلمبردار سینمای ایران معتقد است فرشاد فداییان در سینمای مستند صاحب امضا است. به گزارش پلان نیوز ، مراسم نکوداشت فرشاد فداییان مستندساز، فیلمساز و عکاس امسال در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» برگزار می‌شود. مرتضی پورصمدی مدیر فیلمبرداری سینمای ایران با اشاره به فعالیت‌های فرشاد فداییان در حوزه سینمای مستند گفت: آقای فداییان

 

فرشاد فداییان مسافری جست‌وجوگر است/ یک سینماگر صاحب امضا

مرتضی پورصمدی فیلمبردار سینمای ایران معتقد است فرشاد فداییان در سینمای مستند صاحب امضا است.

به گزارش پلان نیوز ، مراسم نکوداشت فرشاد فداییان مستندساز، فیلمساز و عکاس امسال در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» برگزار می‌شود.

مرتضی پورصمدی مدیر فیلمبرداری سینمای ایران با اشاره به فعالیت‌های فرشاد فداییان در حوزه سینمای مستند گفت: آقای فداییان از جهان فلسفه به سینما آمد، در رشته فلسفه تحصیل کرده بود و با این آغاز وارد عرصه سینما شد.

وی افزود: فداییان دستی هم در شعر و شاعری دارد. او موسیقی ایرانی و کلاسیک را بسیار خوب می‌شناسد و به موسیقی نواحی و اقوام مختلف تسلط دارد. فداییان در این سال‌ها عکاسی را به شکلی جدی ادامه داده و عکاس چیره‌دستی به شمار می‌آید.

فیلمبردار فیلم سینمایی «شبانه روز» بیان کرد: او اهل سفر است و این موضوع در جهان مستند بسیار ارزشمند و مهم است. فرشاد فداییان مسافر جستجوگر و تیزبینی است. ویژگی اخلاقی خاص او توانمندی در ایجاد رابطه با مردم عادی است، مردمی که بعدها شاید سوژه فیلم‌هایش باشند.

پورصمدی در پایان گفت: کوله باری از فلسفه، شعر، عکاسی و موسیقی و به روز بودن در سینمای جهان در طول بیش از نیم قرن به او توانمدی، ذهن و تخیل بسیاری بخشیده است. در نتیجه محصول این صیقل‌خوردن‌ها در این سال‌ها او را صاحب سبک و نگاهی ویژه در کارهایش کرده که به هیچ‌کس جز خود او شبیه نیست.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، ۲۵ آذرماه تا دوم دی ماه و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.