کد خبر : 116
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 - 17:57

لوکوموتیو پارس ۳۳ ساخت واگن پارس اراک افتتاح شد

لوکوموتیو پارس ۳۳ ساخت واگن پارس اراک افتتاح شد

نخستین لوکوموتیو پارس ۳۳ تولید شده در شرکت واگن پارس اراک رونمایی شد. مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک  چهارم آذرماه در آیین رونمایی از نخستین لوکوموتیو پارس ۳۳ که توسط شرکت واگن پارس اراک ساخته شده است و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر راه و مدیرعامل راه‌آهن کشور انجام شد، اظهار کرد: قرارداد

نخستین لوکوموتیو پارس ۳۳ تولید شده در شرکت واگن پارس اراک رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک  چهارم آذرماه در آیین رونمایی از نخستین لوکوموتیو پارس ۳۳ که توسط شرکت واگن پارس اراک ساخته شده است و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر راه و مدیرعامل راه‌آهن کشور انجام شد، اظهار کرد: قرارداد پروژه لوکوموتیو پارس ۳۳ اواخر سال ۹۸ با شرکت البرز نیرو منعقد شد و کار از اوایل سال جاری آغاز شد و در اوایل آذر ماه نیز تولید اولین لوکوموتیو به اتمام رسید.

محمدرضا مختاری با اشاره به اینکه از ۱۰ دستگاه لوکوموتیو این قرارداد دومین دستگاه در آستانه مونتاژ تجهیزات و سومین دستگاه در مرحله رنگ آمیزی قطعات است و چهارمین دستگاه نیز در آستانه ساخت شاسی و استراکچر فلزی قرار دارد، تصریح کرد: این لوکوموتیو با آخرین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده است، سرعت آن طبق طراحی ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت و سرعت عملیاتی آن ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت است.

مختاری با بیان اینکه لوکوموتیو ساخته شده توسط شرکت واگن پارس اراک در قیاس با لوکوموتیوهای روز دنیا تقریبا ۵۰ درصد صرفه جویی ارزی برای کشور دارد، گفت: تجهیزات و استراکچر این پروژه ساخت داخل است و تلاش می کنیم تا اواسط سال آینده ۱۰ دستگاه لوکوموتیو تولید و تحویل شود. امسال نیز چهار دستگاه تولید خواهد شد که تمامی استراکچر فلزی آن بومی و حدود ۸۰ درصد باقی تجهیزات نیز داخلی است.

وی با اشاره به اینکه واگن پارس سابقه تولید لوکوموتیو را دارد و در واقع این شرکت بزرگترین تولیدکننده خودروهای ریلی در خاورمیانه است، افزود: این صنعت سابقه همکاری در تولید لوکوموتیوهای شانتینگ با شرکت کراس مافایی و ساخت لوکوموتیو باری و مسافری با شرکت آلوستوم فرانسه را دارد و خوشحالیم که بعد از ۱۵ سال ساخت لوکوموتیو به سبد کالایی شرکت واگن پارس اضافه می شود.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک افزود: به موازات این پروژه در حال مذاکره برای پروژه دیگر لوکوموتیوسازی با شرکت مپنا هستیم که مذاکرات فنی و بازرگانی انجام شده و منتظر سرمایه گذاری مپنا هستیم.