کد خبر : 520
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 دی 1399 - 16:14

فیلم‌هایی که این روزها تولید می‌شوند

فیلم‌هایی که این روزها تولید می‌شوند

پلان نیوز – سینماها هرچند در بخش فروش همچنان رونقی به خود ندیده‌اند اما با قطعی شدن برگزاری جشنواره فیلم فجر بازار تولید فیلم کمی داغ‌تر شده است. به گزارش پلان نیوز، تولید در سینمای ایران هرچند تحت تاثیر کرونا کاهش یافته بود اما این روزها همچنان فیلم سازان پروژه های خود را از سرگرفته

فیلم‌هایی که این روزها تولید می‌شوند

پلان نیوز – سینماها هرچند در بخش فروش همچنان رونقی به خود ندیده‌اند اما با قطعی شدن برگزاری جشنواره فیلم فجر بازار تولید فیلم کمی داغ‌تر شده است.

به گزارش پلان نیوز، تولید در سینمای ایران هرچند تحت تاثیر کرونا کاهش یافته بود اما این روزها همچنان فیلم سازان پروژه های خود را از سرگرفته اند.

نخستین پروژه سینمایی این روزهای اوج ۱۱۰ به کارگردانی سیاوش سرمدی است که حالا اسم فیلم به نام منصور تغییر یافته است.

فیلم منصور محصول سازمان هنری رسانه ای اوج که مراحل پایانی فنی خود را سپری می کند در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر نمایش داده می شود.

این فیلم سینمایی با نگاهی به بخش‌هایی از زندگی شهید ستاری و طراحی و تولید اولین جنگنده کاملا ایرانی ساخته شده که در آن بخش های ناگفته از هشت سال دفاع مقدس روایت شده است.

محسن قصابیان نقش شهید ستاری را در فیلم سینمایی منصور ایفا می کند.

علیزاده و موسیقی «خورشید آن ماه»

اما با آهنگسازی حسین علیزاده، خورشید آن ماه نخستین ساخته سینمایی ستاره اسکندری برای نمایش در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.

حسین علیزاده، نامزد دریافت ۳ جایزه گرمی و برنده ۴ سیمرغ بلورین موسیقی متن جشنواره‌های فیلم فجر، امسال با «خورشید آن ماه» در جشنواره حضور دارد.

همچنین تدوین این فیلم سینمایی را بهرام دهقانی و صداگذاری آن را مهران ملکوتی برعهده داشته است.

نازنین فراهانی و پژمان بازغی، امیرحسین هاشمی، بنفشه صمدی، روژین صدرزاده، صادق سهرابی، مهتاب جامی، نکیسا نوری، صادق بلوچی، روژناک شیرانی و مریم بوبانی بازیگران نخستین ساخته سینمایی ستاره اسکندری هستند.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: «- تقدیر بعضی آدما اینه که مسافر باشن …»

خورشید آن ماه در ستایش فرهنگ سیستان و بلوچستان است که با حضور اسحق بلوچ نسب و برکت برجان نگاهی نو به خود گرفته است.

فیلمنامه این فیلم سینمایی که با حمایت منطقه آزاد چابهار ساخته شده است، توسط سمیه تاجیک به نگارش درآمده و تهیه آن را منوچهر محمدی بر عهده دارد.

شریفی نیا و پوستر «گیج‌گاه»

محمدرضا شریفی نیا پوستر فیلم گیج‌گاه به کارگردانی عادل تبریزی را طراحی کرد.

شریفی‌نیا طراحی پوستر و لوگو تایپ این پوستر را انجام داده و اجرای آن را روزبه کلباسی بر عهده داشته است.

وی پیش از این طراحی پوستر و لوگو فیلم‌هایی همچون سارا، پری، لیلا، آدم برفی، میکس، دختر دایی گمشده، سنتوری، خانوم را برعهده داشته است.

در گیج‌گاه جمشید هاشم‌پور، حامد بهداد، باران کوثری، سروش صحت، بهرنگ علوی، امیرحسین رستمی، فرهاد آییش، نادر سلیمانی، بیژن بنفشه خواه، سیاوش چراغی پور، محمد الهی، مریم همتیان، ایمان اسماعیل پور، علی باغفر، حامد شیخی، داود ونداده و با معرفی بازیگر نوجوان علی راد و با هنرمندی رضا صفایی پور و حسن رضایی به ایفای نقش می‌پردازند.

در شعار این فیلم سینمایی آمده است: «گیج‌گاه نوستالژیک نیست، حالیست که دیگر نیست.»

تهیه این فیلم سینمایی را ولی اله مدنی و حنیف سروری بر عهده دارند.

دو قاچاقی خرده پا در «متروک»

تصویربرداری فیلم کوتاه متروک به کارگردانی حامد وحید در تهران به پایان رسید. این فیلم در حوزه اجتماعی ساخته شده و روایت داستان ۲ قاچاقی خرده پاست که به جاده‌ای متروک زده‌اند، در این بین یکی از آن ۲ مدام با راننده از شگردهای راهزنان برای دزدی از ماشین‌های عبوری حرف می‌زند و ترس را به جان دوستش می‌اندازد، در این حین دختری زخمی را در وسط جاده می‌بینند …

عرفان میدانلو، هومن فرهومند و پرستو الماس بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

مدافعان سلامت و «بعد از این سه ماه…» 

مستند بعد از این سه ماه… از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی محمد عبدی‌زاده که به روایت تلاش‌های پرسنل بیمارستانی و مدافعان سلامت در خط مقدم کنترل کرونا می‌پردازد، این روزها در مرحله تدوین است.

مستند کرونایی بعد از این سه ماه… به نویسندگی و کارگردانی محمد عبدی‌زاده و تهیه‌کنندگی علی کفراش، داستان تلخ و مرگبار یکی از شدیدترین همه‌گیری‌های جهان را روایت می‌کند؛ ویروسی نوپدید که به‌سرعت از کشوری به کشور دیگر منتقل شده و موجب آلوده شدن و مرگ بسیاری افراد در جهان و از جمله ایران می‌شود.

محمد عبدی‌زاده درباره این مستند توضیح داد: «بعد از این سه ماه…» درباره فداکاری پزشکان و پرستاران برای درمان بیماران در جریان فراگیری کرونا در سال ۹۸ و ۹۹ است. این فیلم نشان می‌دهد که چگونه کادر درمان می‌توانند با همه کمبودها، برای بسیاری از بیماری‌های کشنده راه درمان پیدا کنند.

به گفته عبدی‌زاده، «بعد از این سه ماه…» به شکل شخصی و عاطفی، به زندگی‌های پشت آمارها ادای احترام کرده و تلفات و هزینه‌های کووید ۱۹ بر اعضای خانواده و کارکنان بیمارستانی را توسط پزشکان و پرستاران که خود درگیر این ویروس بودند، روایت می‌کند.

فقیه نصیری و «خانه ماهرخ»

آتنه فقیه نصیری که مدتی به دلیل بیماری از این عرصه دور بود، حالا با فیلم خانه ماهرخ به سینما می‌آید.

فیلم سینمایی خانه ماهرخ به کارگردانی شهرام ابراهیمی و تهیه‌کنندگی مشترک محمد محمدی و شهاب حسینی در میان ۶۲ فیلم بلند سینمایی است که حائز شرایط حضور در بخش سودای سیمرغ سی و نهمین جشنواره فیلم فجر هستند و مورد داوری خواهد گرفت.

در خلاصه داستان این فیلم اجتماعی آمده است: «ماهرخ که مشغول بازی در اولین فیلمش است، وارد خانه می‌شود و توسط همسرش کیوان و دوستانِ مشترکشان، به مناسبت تولدش غافلگیر می‌شود. حجم برف شادی روی سر و هیکل ماهرخ بیش از حد است، کیوان به او نزدیک می‌شود و همین که برای روشن کردنِ شمعِ روی کیک فندک می‌زند، ماهرخ آتش می‌گیرد. کیوان به اتهام به آتش کشیدنِ ماهرخ، دادگاهی می‌شود و شبهات و سوالاتِ متعددی مطرح می‌شود. ظاهراً کیوان به دلیل حسادت یا مخالفتش با ماهرخ برای بازی در فیلم چنین بلایی را سرش آورده است. همین حسادت یا شبهات، داستان را به مسائل اجتماعیِ پیرامون سینما سوق می‌دهد.»

امیر رضا دلاوری، الهام نامی، رضا نجفی، رحمان باقریان، مهری آل آقا، محمد قوام، مهدی بجستانی، علی عطایی هور، رضا نیلی، جمال فوادیان، مهرو تفرشی، رامین سامانی، اشکان دلاوری و آتنه فقیه نصیری، در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.