کد خبر : 336
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آذر 1399 - 7:23

ظریف: اگر هر ایرادی را متوجه آمریکا کردید یعنی هر راه حل هم توسط آمریکا حاصل می‌شود

ظریف: اگر هر ایرادی را متوجه آمریکا کردید یعنی هر راه حل هم توسط آمریکا حاصل می‌شود

محمد جواد ظریف در بخشی از گفتگویش در برنامه عصر حیات گفت: امنیتی سازی باعث می‌شود نگاه به خارج باشد؛ هر حل مشکل را در خارج ببیند و هم حل را؛ لذا اگر هر ایرادی را متوجه آمریکا کردید یعنی هر راه حل هم توسط آمریکا حاصل می‌شود. به گزارش پلان نیوز ، محمد جواد

محمد جواد ظریف در بخشی از گفتگویش در برنامه عصر حیات گفت: امنیتی سازی باعث می‌شود نگاه به خارج باشد؛ هر حل مشکل را در خارج ببیند و هم حل را؛ لذا اگر هر ایرادی را متوجه آمریکا کردید یعنی هر راه حل هم توسط آمریکا حاصل می‌شود.

ظریف: وقتی می‌گویید همه مشکلات از آمریکاست یعنی راه حل هم توسط آمریکا حاصل می‌شود

به گزارش پلان نیوز ، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در بخش‌هایی از گفتگو با مهدی نصیری در برنامه عصر حیات می‌گوید: اینکه ما بخواهیم از دشمن به عنوان یک ابزار مدیریتی استفاده کنیم امروز کارامدی ندارد، ضعف‌های ما به خود ما ضرر می‌زند نه دیگران، اگر ضعف‌ها را توجیه کنیم نهادینه و مضمن می‌شود و باعث می‌شود به جای اینکه نگاه به داخل داشته باشیم نگاهمان به بیرون کشور باشد.

وی می‌افزاید: من این مشی را برای مدیریت چه در سطح مدیریت ملی یا در سطح مدیریت جهانی مناسب نمی‌دانم، در حال حاضر مبنای تفکر آمریکا در مدیریت جهان دشمن‌انگاری است. یعنی ایران هراسی، اسلام‌هراسی و شیعه هراسی ابزاری برای مدیریت جهانی بر اساس دشمن‌انگاری است.

ظریف ادامه می‌دهد: آمریکا اگر وارد رقابت سالم بشود شکست می‌خورد، پس هر موضوعی را که می‌خواهد اجماع جهانی برای آن درست شود امنیتی می‌کند؛ بر همین اساس آمریکا که احساس می‌کند از چین عقب می‌افتد ویروس کرونا را ویروس چینی معرفی می‌کند تا مسئله امنیتی و در پی آن اجماع جهانی علیه چین ایجاد کند.

وزیر امور خارجه تأکید می‌کند: با توجه به اینکه بودجه نظامی آمریکا ۶۰۰ میلیارد دلار، کشور چین در رتبه دوم ۲۰۰ میلیارد دلار و کشور سوم عربستان ۶۷ میلیارد دلار و فاصله در برابری آمریکا با کشور سوم باعث می‌شود که آمریکا این ابزار را برای خود مناسب ببیند و دوست دارد تمام موضوعات را امنیتی کند. آمریکا و اسرائیل این سیاست را دنبال می‌کنند؛ اسرائیلی‌ها به امنیتی سازی نیاز حیاتی دارند.

ظریف در ادامه تصریح می‌کند: امنیتی سازی باعث می‌شود نگاه به خارج باشد؛ هر حل مشکل را در خارج ببیند و هم حل را؛ لذا اگر هر ایرادی را متوجه آمریکا کردید یعنی هر راه حل هم توسط آمریکا حاصل می‌شود.

این اظهارات ظریف در حالی مطرح شده است که چندی پیش رئیس جمهور همین پیام را با سخنانش به آمریکا مخابره کرد، آنجا که گفت: «آدرس غلط به مردم ندهید، ریشه مشکلات، «واشنگتن دی‌سی» است. مردم باید در این سال‌ها خیلی راحت‌تر زندگی می‌کردند. حدود ۱۸۵ کشور در جهان از ما حمایت می‌کنند. ما لعن و نفرین و کینه خود را به آدرس صحیح و درست بفرستیم. این مشکلات از کاخ نشین کاخ سفید است. منشا تمام مشکلات مردم از صهیونیسم، ارتجاع و از تند‌های آمریکا است.»

انتهای پیام/

برچسب ها :