کد خبر : 1786
تاریخ انتشار : جمعه 9 اردیبهشت 1401 - 7:52

رایان رینولدز جایزه سینماتک آمریکا را می‌گیرد

رایان رینولدز جایزه سینماتک آمریکا را می‌گیرد

جایزه سینماتک ۲۰۲۲ به رایان رینولدز بازیگر کانادایی اهدا می‌شود. به گزارش پلان نیوز به نقل از ورایتی، رایان رینولدز به عنوان دریافت کننده سی و ششمین جایزه سینماتک آمریکا انتخاب شد. این جایزه در مراسمی که ۱۷ نوامبر برای بزرگداشت این بازیگر برگزار می‌شود، به وی اهدا خواهد شد. سینماتک آمریکا از رینولدز به

جایزه سینماتک ۲۰۲۲ به رایان رینولدز بازیگر کانادایی اهدا می‌شود.

به گزارش پلان نیوز به نقل از ورایتی، رایان رینولدز به عنوان دریافت کننده سی و ششمین جایزه سینماتک آمریکا انتخاب شد.

این جایزه در مراسمی که ۱۷ نوامبر برای بزرگداشت این بازیگر برگزار می‌شود، به وی اهدا خواهد شد.

سینماتک آمریکا از رینولدز به عنوان یک بازیگر، یک کارآفرین، یک نویسنده، یک کمدین، یک تهیه‌کننده و یک چهره خلاق و نوآور در برابر و پشت دوربین تجلیل می‌کند.

ریک نیکیتا رییس سینماتک آمریکا در این باره گفت: وی بالاترین سطح فیلم‌ها را از هرپلتفرمی دارد و در همه ژانرها از کمدی تا درام و از اکشن تا ترکیبی از هر سه این ژانرها درخشان ظاهر شده است. فیلم‌های محبوب وی نزد مردم آنقدر زیادند که باید گفت او با بازی در فیلم‌هایی چون «ددپول»، «پروژه آدام» و «هشدار قرمز» به سطح جدیدی از این بابت رسیده است.

سال پیش این جایزه به اسکارلت جوهانسون اهدا شد و اسپایک لی، شارلیز ترون، بردلی کوپر، نیکول کیدمن، جویا رابرتز، دنزل واشینگتن، استیون اسپیلبرگ، ران هاوارد، مارتین اسکورسیزی و رابین ویلیامز از دیگر دریافت‌کنندگان این جایزه بوده‌اند.

رینولدز کارش را سال ۱۹۹۱ با سیتکام تلویزیونی «دو مرد، یک دختر ویک جای پیتزا» شروع کرد و با فیلم‌های سینمایی‌اش در گیشه به موفقیت قابل توجهی دست یافت.