کد خبر : 887
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اسفند 1399 - 15:05

درخشش فیلمسازان جوان گیلانی در جشنواره های بین المللی

درخشش فیلمسازان جوان گیلانی در جشنواره های بین المللی

رشت- معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به درخشش فیلمسازان جوان استان در جشنواره های بین المللی، گفت: افق هنر هفتم در استان گیلان با وجود این جوانان روشن است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پلان نیوز ، سید امیر مصباح بعد از چهارشنبه در مراسم تجلیل از فیلم سازان جوان و برترین‌های

درخشش فیلمسازان جوان گیلانی در جشنواره های بین المللی

رشت- معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به درخشش فیلمسازان جوان استان در جشنواره های بین المللی، گفت: افق هنر هفتم در استان گیلان با وجود این جوانان روشن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پلان نیوز ، سید امیر مصباح بعد از چهارشنبه در مراسم تجلیل از فیلم سازان جوان و برترین‌های سال ۹۹ استان گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان جوانان استعداد فراوانی در بخش‌های مختلف هنر دارد، گفت: امسال با وجود شیوع کرونا و محدودیت‌های اجباری جوانان فیلمساز گیلانی در بسیاری از جشنواره‌های معتبر بین المللی درخشیدند.

وی با بیان اینکه جشنواره‌های بین المللی به عرصه برای نمایش توانمندی جوانان گیلانی تبدیل شده است، اظهار کرد: سال‌های اخیر بارها شاهد بودیم که جوان فیلمساز و هنرمند گیلانی با کمترین امکانات بیشترین افتخار آفرینی را انجام داده است.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان در ادامه با اشاره به اینکه موفقیت‌های کسب شده نوید دهنده بازگشت روزهای خوب و افق روشن در هنر هفتم برای این استان است، گفت: قطعاً با حمایت از استعدادهای جوان گیلانی دوباره می‌توانیم شاهد مطرح شدن چهره‌های سینمایی برتر از این استان به کشور باشیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه در گذشته بی توجهی‌هایی نسبت به آثار این جوانان از سوی ما انجام شده است، تأکید کرد: مقرر شده به صورت ماهانه یا فصلی چنین نشست‌هایی با فیلمسازان و هنرمندان جوان گیلانی برگزار کنیم.

مصباح در ادامه با اشاره به اینکه قطعاً برگزاری چنین نشست‌هایی به شناسایی مشکلات و دغدغه‌های این جوانان و رفع آن کمک خواهد کرد، افزود: از همه ظرفیت‌های هنری استان برای حمایت از این جوانان استفاده خواهیم کرد.

دیدن شور و انگیزه جوانان گیلانی در عرصه هنر لذتبخش است

در ادامه این مراسم انوش نصر ماسوله یکی از پیشکسوتان عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون استان گیلان نیز با ابزار خوشحالی از حضور در جمع جوانان، گفت: دیدن انگیزه و شور این جوانان امید زندگی را در پیشکسوتان این عرصه زنده می‌کند.

وی با بیان اینکه خداوند نخستین کارگردان در جهان هستی است، افزود: خداوند متعال هر روز صبح با گفتن نور، صدا، حرکت عظیم‌ترین و فاخرترین پروژه سینمایی زندگی را تصویر برداری می‌کند.

نصر با تأکید بر اینکه امروز دیدن این جوانان فعال در عرصه سینمایی بسیار لذتبخش است، گفت: امیدواریم جوانان ما که پرشور هستند بتوانند روند رو به رشد هنر گیلان را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه قطعاً در این مسیر مشکلات و موانع بسیاری وجود دارد، تأکید کرد: جوانان گیلان با توان و هنر خود می‌توانند این موانع را برطرف و به قله موفقیت برسند.

در پایان این مراسم از ۱۵ فیلم ساز جوان گیلانی که آثار آنها طی امسال در جشنواره‌های بین المللی شرکت و موفق به کسب جایزه شده است تقدیر شد.