کد خبر : 299
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آذر 1399 - 7:49

جوبایدن متعجب از درخواست ترامپ

جوبایدن متعجب از درخواست ترامپ

به گزارش پلان نیوز ، به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا به یکی از نظرسنجی‌های روزنامه واشنگتن پست اشاره کرد که در آن اعلام شده بود تنها ۲۵ قانون‌گذار جمهوری‌خواه کنگره به پیروزی بایدن در انتخابات اذعان کرده بودند. ترامپ روز شنبه در توییتی نوشت: وای ۲۵

به گزارش پلان نیوز ، به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا به یکی از نظرسنجی‌های روزنامه واشنگتن پست اشاره کرد که در آن اعلام شده بود تنها ۲۵ قانون‌گذار جمهوری‌خواه کنگره به پیروزی بایدن در انتخابات اذعان کرده بودند.

ترامپ روز شنبه در توییتی نوشت: وای ۲۵ نفر! از این تعداد بالا متعجب شدم. ما تازه مبارزه را آغاز کرده‌ایم. لطفا لیست اسامی این ۲۵ قانون‌گذار جمهوری‌خواه کنگره را برای من بفرستید. من تا جای ممکن سعی می‌کنم اخبار جعلی روزنامه واشنگتن پست را نخوانم.

روزنامه واشنگتن تعداد قانون‌گذاران ذکر شده در گزارشش را به روز رسانی کرده و اعلام کرد که ۲۶ جمهوری‌خواه به بایدن به عنوان پیروز انتخابات اذعان کردند. از این قانون‌گذاران، ۱۲ تن از ۵۲ سناتور جمهوری‌خواه و ۱۴ تن از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان به پیروزی بایدن اذعان کرده‌اند.

بایدن حدود یک ماه قبل به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی شد اما ترامپ از قبول شکست در این انتخابات امتناع کرده است.

ترامپ به مطرح کردن ادعاهای بی‌پایه و اساس خود درباره تقلب در انتخابات بدون ارائه هیچ گونه مدرکی اصرار دارد.

روزنامه واشنگتن پست در نظرسنجی مذکور خود از تمامی ۲۴۹ قانون‌گذار جمهوری‌خواه کنگره این سه سوال را پرسیده بود: چه کسی در انتخابات پیروز شد؟، آیا از تلاش‌های دونالد ترامپ برای ادعای پیروزی حمایت می کنید؟ و اگر بایدن اکثریت را در کالج انتخابات بدست آورد آیا وی را به عنوان رئیس جمهور منتخب مشروع قبول خواهید کرد؟

۳ قانون‌گذار جمهوری خواه گفتند که بایدن را به عنوان “پیروز مشروع انتخابات” می پذیرند، آماری که نسبت به نظرسنجی قبلی یک نفر افزایش داشت. ۹ تن از این قانون‌گذاران گفتند مخالف ادامه تلاش‌های ترامپ برای ادعای پیروزی هستند که در نظرسنجی قبلی هشت تن چنین نظری را مطرح کرده بودند.

بیش از ۷۰ درصد از قانون‌کذاران به سوالات روزنامه واشنگتن پست پاسخ ندادند.

روزنامه واشنگتن پست اعلام کرده همزمان با اینکه قانون‌گذاران مواضع خود را مشخص می کنند یا تصمیمات دیگری می‌گیرند، نتیجه این نظرسنجی خود را به روز رسانی خواهد کرد.