کد خبر : 614
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 - 7:07

تداخل زمانی دو جشنواره مهم سینمایی/ جشنواره ای که مقابل کن کوتاه نیامد

تداخل زمانی دو جشنواره مهم سینمایی/ جشنواره ای که مقابل کن کوتاه نیامد

مسئولان جشنواره فیلم کارلووی واری اعلام کردند؛ قصد ندارند تاریخ برگزاری این جشنواره را علی رغم تداخل با جشنواره کن، تغییر دهند. به گزارش پلان نیوز به نقل از ددلاین، جشنواره فیلم کن چند روز پیش اعلام کرد دوره سال ۲۰۲۱ خود را با حدود دو ماه تاخیر و از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵

مسئولان جشنواره فیلم کارلووی واری اعلام کردند؛ قصد ندارند تاریخ برگزاری این جشنواره را علی رغم تداخل با جشنواره کن، تغییر دهند.

به گزارش پلان نیوز به نقل از ددلاین، جشنواره فیلم کن چند روز پیش اعلام کرد دوره سال ۲۰۲۱ خود را با حدود دو ماه تاخیر و از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) برگزار خواهد کرد، این در حالی است که پنجاه و پنجمین جشنواره فیلم کارلووی که از مهم ترین رویدادهای سینمایی اروپای مرکزی و شرقی است نیز طبق برنامه قرار است از ۲ تا ۱۰ جولای (۱۱ تا ۱۹ تیر) برپا شود و تاریخ برگزاری این دو رویداد همپوشانی دارد.

با این وجود مسئولان جشنواره کارلووی در کشور جمهوری چک اعلام کرده اند که در حال حاضر تصمیمی برای ایجاد تغییر در تاریخ برگزاری جشنواره ندارند و به دقت در حال بررسی وضعیت همه گیری ویروس کرونا در چک و دیگر کشورهای خارجی هستند و اگر در مقطعی تصمیم به بحث درباره تعویق جشنواره بگیرند این امر تنها به دلیل افزایش ظرفیت سینماهای میزبان جشنواره و ایجاد فضایی راحت تر برای مخاطبان خواهد بود که مهم ترین دارایی جشنواره هستند.

جشنواره بین المللی فیلم کارلووی واری به طور معمول سالانه میزبان ۲۰۰ فیلم سینمایی و هزار نفر از اهالی سینما و رسانه است و بیش از ۱۰۰ هزار بلیت به مخاطبان نیز فروخته می شود. «رابرت ردفورد»، «رابرت دنیرو»، «مایکل داگلاس»، «جودی دنچ»، «سوزان ساراندون»، «ویلیام فردکین»، «میلوش فورمن» و «الیور استون» ار جمله میهمانان سرشناس این جشنواره در دوره های پیشین بودند.

جشنواره کارلووی واری سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد و حتی رویداد چهار روزه ای ویژه این رویداد نیز به دلیل تداوم شرایط ناامن بهداشتی فرصت برگزاری نیافت.

هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن پیش از این قرار بود در تاریخ اصلی از ۱۱ تا ۲۲ می (۲۱ اردیبهشت تا اول خرداد) برگزار شود اما شرایط بحران کرونا در فرانسه و همچنین احتمال کم رسیدن برخی فیلم های مهم سال به کن ۲۰۲۱، مسئولان این رودیداد سینمایی را ناگزیر به تعویق این رویداد سینمایی کرد.

جشنواره بین‌المللی فیلم برلین که سالانه در ماه فوریه برپا می‌شود نیز چندی پیش اعلام کرد، دوره آتی خود را در سال ۲۰۲۱ در دو مرحله برگزار خواهد کرد که با نمایش آنلاین فیلم‌ها برای اهالی سینما و رسانه در مارس و نمایش عمومی آثار در ماه ژوئن همراه خواهد بود.