کد خبر : 595
تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 - 16:42

تاخیر زمان برگزاری جشنواره کن؛ نقش قابل توجه اکران آنلاین در رویداد امسال

تاخیر زمان برگزاری جشنواره کن؛ نقش قابل توجه اکران آنلاین در رویداد امسال

پلان نیوز : رویداد حضوری جشنواره فیلم کن سال ۲۰۲۱ از ۶ تا ۱۵ ژوئیه (۱۵ تا ۲۴ تیر) برگزار می‌شود. اما افراد به مراتب کمتری در آن شرکت می‌کنند و اکران فیلم‌ها به‌صورت آنلاین نیز در دستور کار برگزارکنندگان قرار دارد. درحالی‌که قرار بود جشنواره کن از تاریخ ۱۱ می (۲۱ اردیبهشت) آغاز شود، این زمان

پلان نیوز :

رویداد حضوری جشنواره فیلم کن سال ۲۰۲۱ از ۶ تا ۱۵ ژوئیه (۱۵ تا ۲۴ تیر) برگزار می‌شود. اما افراد به مراتب کمتری در آن شرکت می‌کنند و اکران فیلم‌ها به‌صورت آنلاین نیز در دستور کار برگزارکنندگان قرار دارد.

درحالی‌که قرار بود جشنواره کن از تاریخ ۱۱ می (۲۱ اردیبهشت) آغاز شود، این زمان تا تاریخ ۶ ژوئیه (۱۵ تیر) عقب افتاد. بخش حضوری رویداد امسال در تاریخ ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیر) به پایان می‌رسد و روز اختتامیه‌ی کلی جشنواره فیلم کن سال ۲۰۲۱ میلادی نیز ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیر) خواهد بود. برگزارکنندگان امیدوار هستند که این تأخیر کاری کند که در زمان آغاز جشنواره کن امسال، واکسینیاسیون تاثیر خود را نشان داده باشد؛ تا شاید کشورهای مختلف به مراتب کمتر از امروز با مشکلات مرتبط با ویروس کرونا/کووید ۱۹ دست‌وپنجه نرم کنند. غیرممکن است که مسئله‌ی کووید ۱۹/کرونا به‌صورت کامل تا تیرماه سال ۱۴۰۰ خورشیدی برطرف شود و قطعا جشنواره امسال در بخش حضوری، بسیار متفاوت با حالت عادی به نظر می‌آید. برای نمونه در این دوره تعداد شرکت‌کنندگان به شکلی محسوس کمتر از ادوار دیگر خواهد بود.

مسئولان جشنواره کن دوست داشتند که تاریخ برگزاری نهایتا تا ماه ژوئن/جون به تعویق بیافتد. ولی شهر کن کشور فرانسه در آن ماه برنامه‌های مهم دیگری دارد که قطعا میزان توجه همگان به جشنواره فیلم کن را کاهش می‌دادند. در نتیجه آن‌ها عملا اولین تاریخ ممکن را انتخاب کردند و به هیچ عنوان دیگر قصد به تأخیر انداختن برگزاری را ندارند. زیرا همین حالا هم جشنواره کن برخلاف میل برگزارکنندگان، بیشتر از همیشه به زمان برگزاری رویدادهای سینمایی مهم دیگر همچون جشنواره فیلم ونیز و جشنواره فیلم تورنتو نزدیک شده است.

از قوانین مرتبط با حفظ فواصل اجتماعی و کنترل جمعیت حاضر در مکان‌های سرباز و سربسته تا محدودیت‌هایی که در هر زمان ممکن است برای برخی از پروازهای بین‌المللی به وجود بیایند، احتمالا جشنواره فیلم کن را با چالش‌هایی مواجه می‌سازند. ولی وجود امکان شرکت آنلاین برای ثبت‌نام‌کنندگان، رسانه‌ها و افراد خاص باعث می‌شود که خلوت بودن بیش از اندازه‌ی رویداد حضوری کمتر به چشم بیاید.

برچسب ها : ،