کد خبر : 2363
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1401 - 18:02

بهترین فیلم‌‌های برنده جایزه اسکار بهترین فیلم

بهترین فیلم‌‌های برنده جایزه اسکار بهترین فیلم

زمانی که فیلمی بتواند جایزه بهترین فیلم را در مراسم اسکار بدست بیاورد، به بزرگترین افتخار در دنیای سینما دست پیدا کرده و همین نیز باعث می‌شود تا توجه بیشتری نسبت به آن بشود. حالا در این مطلب قصد داریم تا به معرفی بهترین فیلم‌های برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال در طول تاریخ و

زمانی که فیلمی بتواند جایزه بهترین فیلم را در مراسم اسکار بدست بیاورد، به بزرگترین افتخار در دنیای سینما دست پیدا کرده و همین نیز باعث می‌شود تا توجه بیشتری نسبت به آن بشود. حالا در این مطلب قصد داریم تا به معرفی بهترین فیلم‌های برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال در طول تاریخ و بر اساس امتیاز IMDb آن‌ها بپردازیم. همراه با ما باشید.

Gladiator (2000)

Gladiator (2000)

۱۰. فیلم گلادیاتور

امتیاز IMDb: 8.5 از ۱۰

فیلم گلادیاتور (Gladiator) محصول سال ۲۰۰۰ میلادی اثری اکشن محور و حماسی به شمار می‌رود که توانست رضایت بیننده‌ها را بدست بیاورد. این اثر علاوه بر داستان انتقام‌جویانه خودش، از بازیگرانی با استعداد بهره می‌برد، مقیاس بسیار خوبی دارد و همچنین سکانس‌های اکشن آن به زیبایی هر چه تمام‌تر ساخته شده‌اند.

با اینکه منتقدان در وب سایت متاکریتیک امتیاز ۶۷ از صد را به این اثر داده‌اند اما بیننده‌ها این اثر را بهتر پسندیدند و امتیاز ۸.۵ از ۱۰ را به آن داده‌اند. این در حالی است که این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال شده و در رده دهم این رتبه‌بندی قرار گرفته است.

The Departed (2006)

The Departed (2006)

۹. فیلم رفتگان

امتیاز IMDb: 8.5 از ۱۰

فیلم رفتگان (The Departed) اثری از مارتین اسکورسیزی به شمار می‌رود که در سال ۲۰۰۶ میلادی جایزه اسکار بهترین فیلم سال را بدست آورد. این کارگردان و فیلمساز برجسته تا به امروز فیلم‌های بسیار برجسته و درخشانی را کارگردانی کرده و این فیلم نیز از جمله آن‌ها به شمار می‌رود که توانسته این جایزه بزرگ آکادمی اسکار را از آن خود کند. این فیلم در وب سایت آی‌ام‌دی‌بی نیز امتیاز ۸.۵ را از مخاطبان بدست آورده است.

Parasite (2019)

Parasite (2019)

۸. فیلم انگل

امتیاز IMDb: 8.5 از ۱۰

فیلم انگل (Parasite) در سال ۲۰۱۹ میلادی روی پرده سینماها به اکران در آمد و با بدست آوردن جایزه اسکار بهترین فیلم سال به اولین فیلم خارجی تبدیل شد که تاکنون توانسته به این جایزه مهم دست پیدا کند. همین نیز سبب شده تا این فیلم از جمله بهترین فیلم‌های چند سال اخیر لقب بگیرد. این اثر کمدی تلخ و مهیج درباره خانواده‌ای فقیر است که خودشان را وارد زندگی خانواده‌ای ثروتمند می‌کنند اما رازهای تاریکی را متوجه می‌شوند که زندگی‌شان را برای همیشه تغییر می‌دهد.

The Silence of the Lambs (1991)

The Silence of the Lambs (1991)

۷. فیلم سکوت بره‌ها

امتیاز IMDb: 8.۶ از ۱۰

فیلم سکوت بره‌ها (The Silence of the Lambs) محصول سال ۱۹۹۱ میلادی است و اغلب اوقات به جای اثری جنایی و مهیج بیشتر اثری ترسناک به شمار می‌رود که موفق شد تا جایزه اسکار بهترین فیلم سال را بدست بیاورد. علاوه بر این، این اثر به بهترین شکل ممکن قاتل سریالی هانیبال لکتر را روی پرده سینماها به نمایش در می‌آورد و همین نیز آن را بسیار خاص کرده است. حتی کسانی که به طور کلی از فیلم‌های ترسناک خوش‌شان نمی‌آید نیز از تماشای این فیلم سرگرم می‌شوند و همین نیز باعث شده تا این اثر امتیاز ۸.۶ را در آی‌ام‌دی‌بی بدست بیاورد.

One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975)

One Flew Over the Cuckoo’s Nest (1975)

۶. فیلم دیوانه از قفس پرید

امتیاز IMDb: 8.۷ از ۱۰

فیلم دیوانه از قفس پرید (One Flew Over the Cuckoo’s Nest) یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده در دهه هفتاد میلادی به شمار می‌رود، دهه‌ای که سرشار از فیلم‌های جذاب و تماشایی بوده است. کاراکترهای عالی، داستان‌سرایی خارق‌العاده و همچنین پایانی فراموش‌نشدنی سبب شده تا این اثر سینمایی بسیار ماندگار باشد. بیننده‌ها از تماشای این اثر بسیار لذت بردند و امتیاز ۸.۷ را به آن دادند و باید گفت که این اثر واقعا شایسته چنین امتیازی است.

Forrest Gump (1994)

Forrest Gump (1994)

۵. فیلم فارست گامپ

امتیاز IMDb: 8.۸ از ۱۰

فیلم فارست گامپ (Forrest Gump) محصول سال ۱۹۹۴ میلادی به شمار می‌رود و داستان مردی به ظاهر ساده را روایت می‌کند که در زندگی خودش با ماجراهای جالبی مواجه می‌شود. فیلم «فارست گامپ» اثری خارق‌العاده و رضایت‌بخش است که در آن، عناصری از ژانر کمدی، عاشقانه، تراژدی و تاریخی با یکدیگر ترکیب شدند. بدون هیچ گونه گزافه‌گویی می‌توان این فیلم را یک اثر سینمایی کامل دانست که توانسته امتیاز ۸.۸ را از بیننده‌ها در وب سایت آی‌ام‌دی‌بی بدست بیاورد.

The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)

The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)

۴. فیلم ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه

امتیاز IMDb: 9 از ۱۰

فیلم ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه (The Lord of the Rings: The Return of the King) سومین فیلم از این سه‌گانه خارق‌العاده و حماسی به شمار می‌رود که داستان این آثار را به یک نقطه بسیار عالی و پیروزمندانه رساند. این اثر توانست جایزه اسکار بهترین فیلم را کسب کند و از جمله بهترین فیلم‌های تاریخ سینما محسوب می‌شود و همین نیز سبب شده تا بیننده‌های بسیار زیادی از تماشای آن لذت ببرند و امتیاز ۹ را در وب سایت آی‌ام‌دی‌بی به آن بدهند.

The Godfather: Part II (1974)

The Godfather: Part II (1974)

۳. فیلم پدرخوانده ۲

امتیاز IMDb: 9 از ۱۰

در مراسم اسکار به ندرت دنباله‌ها می‌توانند به جایزه اسکار بهترین فیلم سال دست پیدا کنند ولی فیلم پدرخوانده ۲ (The Godfather: Part II) توانست از این قاعده مستثنی باشد و جایزه اسکار بهترین فیلم سال را از آن خود کند. این اثر ادامه اتفاقات فیلم اول را در پیش گرفته و بیشتر به این دنیای مافیایی جذاب و تماشایی پرداخت.

فیلم «پدرخوانده ۲» یکی از بهترین دنباله‌ها در تاریخ سینما به شمار می‌رود که توانسته امتیاز ۹ را از بیننده‌ها در وب سایت آی‌ام‌دی‌بی بدست بیاورد. این اثر ساخته فرانسیس فورد کوپولا است که در سال ۱۹۷۴ میلادی روی پرده سینماها اکران شد.

Schindler's List (1993)

Schindler’s List (1993)

۲. فیلم فهرست شیندلر

امتیاز IMDb: 9 از ۱۰

فیلم فهرست شیندلر (Schindler’s List) در سال ۱۹۹۳ میلادی روی پرده سینماها اکران شد. این فیلم سه ساعته به صورت سیاه و سفید فیلمبرداری شده و داستانی احساسی و پر از تنش را برای مخاطبان به نمایش در می‌آورد که مربوط به جنگ جهانی دوم و نجات بیش از ۱۰۰۰ یهودی زندانی توسط اسکار شیندلر است.

این اثر سینمایی توانسته ذره‌ای اندک از امید و انسانیت را در رویدادی خوفناک و واقعی پیدا کند و آن را به شکلی جذاب و احساسی برای مخاطبان به نمایش بگذارد. همین نیز سبب شده تا این اثر واقعا شایسته امتیاز ۹ از بینندگان در وب سایت آی‌ام‌دی‌بی باشد و بدون شک یکی از بهترین آثار استیون اسپیلبرگ به شمار می‌رود.

The Godfather (1972)

The Godfather (1972)

۱. فیلم پدرخوانده

امتیاز IMDb: ۹.۲ از ۱۰

فیلم پدرخوانده (The Godfather) محصول سال ۱۹۷۲ میلادی بدون شک یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ به شمار می‌رود که توانست جایزه اسکار بهترین فیلم سال را بدست بیاورد و این در حالی است که این اثر امتیاز ۹.۲ را از کاربران وب سایت آی‌ام‌دی‌بی بدست آورده است.

فیلم «پدرخوانده» دومین امتیاز بالا در وب سایت آی‌ام‌‎دی‌بی را به خود اختصاص داده و تنها فیلم رستگاری در شاوشنک (The Shawshank Redemption) امتیاز بالاتری از آن دارد. از آنجا که فیلم «رستگاری در شاوشنک» نتوانست جایزه اسکار بهترین فیلم سال را کسب کند، در این لیست حضور ندارد.