کد خبر : 1414
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آذر 1400 - 14:15

با فروش ۲۱ میلیون دلاری؛ «اسپایدرمن» مغلوب «امیکرون» نشد/ ثبت یک رکورد تاریخی

با فروش ۲۱ میلیون دلاری؛ «اسپایدرمن» مغلوب «امیکرون» نشد/ ثبت یک رکورد تاریخی

  فیلم سینمایی «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» توانست رکورد دومین فروش افتتاحیه بزرگ تاریخ سینما را به نام خود ثبت کند. به گزارش سنترسینماپرس به نقل از ددلاین، حتی سویه جدید ویروس کرونا یعنی امیکرون هم نتوانست جلوی باکس آفیس این هفته آمریکای شمالی را بگیرد و فیلم «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» محصول سونی و مارول با ۱۲۱.۵ میلیون دلار فروش (از جمله

 

«اسپایدرمن» مغلوب «امیکرون» نشد/ ثبت یک رکورد تاریخی

فیلم سینمایی «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» توانست رکورد دومین فروش افتتاحیه بزرگ تاریخ سینما را به نام خود ثبت کند.

به گزارش سنترسینماپرس به نقل از ددلاین، حتی سویه جدید ویروس کرونا یعنی امیکرون هم نتوانست جلوی باکس آفیس این هفته آمریکای شمالی را بگیرد و فیلم «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» محصول سونی و مارول با ۱۲۱.۵ میلیون دلار فروش (از جمله ۵۰ میلیون دلار فروش پیش‌نمایش فیلم) توانست دومین فروش روز افتتاحیه تاریخ را به نام خود ثبت کند.

به این ترتیب این فیلم پشت ۱۵۷.۴ میلیون فروش روز اول «انتقام‌جویان: پایان بازی» و جلوتر از ۱۱۹.۱ میلیون دلار فروش «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» قرار گرفت. رقم فروش آن همچنین بالاترین میزان دیده شده در تاریخ برای ماه دسامبر بود.

تخمین‌زده می‌شود فروش این فیلم پرستاره با نقش‌آفرینی تام هالند، زندایان و بندیکت کامبربچ به چیزی بین ۲۴۰ تا ۲۵۰ میلیون دلار تا پایان امروز برسد و به این ترتیب این فیلم بتواند چهارمین فروش بزرگ نخستین آخر هفته اکران را در تاریخ آمریکا و کانادا داشته باشد.

با تحقق این میزان فروش، «اسپایدرمن» پشت «انتقام جویان: پایان بازی» با ۳۵۷.۱ میلیون دلار، «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» با ۲۵۷.۵ میلیون دلار و «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» با ۲۴۷.۹۶ میلیون دلار قرار می‌گیرد.

فروش «راهی به خانه نیست» در باکس آفیس جهانی از همین حالا از مرز ۳۰۰ میلیون دلار گذشته و انتظار می‌رود تا پایان یکشنبه فروش آن از ۵۰۰ میلیون دلار فراتر برود.

تحلیل‌گران انتظار دارند این فیلم بسیار فراتر از این رقم برود، اما حتی رسیدن به چنین فروشی باعث می‌شود این فیلم تبدیل به تنها ششمین فیلم تاریخ شود که به این میزان فروش دست پیدا می‌کند.

شاید مهم‌تر از آن، «اسپایدرمن» دومین فیلمی خواهد بود که بدون اکران در چین که بزرگ‌ترین بازار فیلم جهان است به این رقم می‌رسد. علاوه بر این، فیلم هنوز در ژاپن هم اکران نشده که مخاطبانش عاشق شخصیت مرد عنکبوتی هستند.

تا پایان جمعه، آمار رسمی فروش فیلم نشان می‌دهد که بریتانیا بزرگ‌ترین بازار خارجی آن با ۲۴.۹ میلیون دلار فروش بوده و بعد از آن مکزیک با ۲۰ میلیون دلار و کره با ۱۲.۲ میلیون دلار قرار گرفتند. این فیلم همچنین در استرالیا ۱۰.۴ میلیون دلار، در برزیل ۹.۶ میلیون دلار، در فرانسه ۹.۲ میلیون دلار، در روسیه ۹.۱ میلیون دلار، در هند ۸.۹ میلیون دلار، در ایتالیا ۷ میلیون دلار و در آلمان ۵.۷ میلیون دلار فروخت.

برچسب ها : ،