کد خبر : 1148
تاریخ انتشار : جمعه 29 مرداد 1400 - 15:00

اجرای طرح «نذرواره حسینی» با برپایی ۷۲ دیگ اطعام در ۵۰ شهر کشور

اجرای طرح «نذرواره حسینی» با برپایی ۷۲ دیگ اطعام در ۵۰ شهر کشور

طرح «نذرواره حسینی» با برپایی ۷۲ دیگ اطعام به نام و نیت ۷۲ شهید کربلا در ۵۰ شهر کشور اجرا شد. به گزارش پلان نیوز ، به نقل از کمیته امداد امام خمینی، طرح نذرواره حسینی از سال ۹۲ به اجرا در آمده است و امسال ۷۲ دیگ اطعام در ۵۰ شهر کشور در دهه

اجرای طرح «نذرواره حسینی» با برپایی ۷۲ دیگ اطعام در ۵۰ شهر کشور

طرح «نذرواره حسینی» با برپایی ۷۲ دیگ اطعام به نام و نیت ۷۲ شهید کربلا در ۵۰ شهر کشور اجرا شد.

به گزارش پلان نیوز ، به نقل از کمیته امداد امام خمینی، طرح نذرواره حسینی از سال ۹۲ به اجرا در آمده است و امسال ۷۲ دیگ اطعام در ۵۰ شهر کشور در دهه محرم بر پا شد. به همین منظور با بنیانگذار این طرح خیرخواهانه به گفتگو پرداختیم.

ابراهیم امیرآبادیان، خیر سمنانی مبدع طرح نذرواره حسینی درباره آغاز این طرح گفت: سال ۹۲ اولین سالی بود که این طرح را شروع کردیم و برای نخستین‌بار ۷۲ دیگ را در شهر امیریه دامغان بار گذاشتم و دو سال بعد طرح را در دیگر شهرهای استان سمنان پیاده کردیم.

وی درباره دلایل و انگیزه‌های اجرای این طرح گفت: آنچه باور من است از زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی، بیشتر نیروهایی که خودجوش حول انقلاب و جنگ و دفاع از مردم جلو رفتند نیروهای جهادی و هیئتی بودند؛ نیروهایی که اعتقادشان به سیدالشهدا بود. معتقدم بر همه ما به عنوان یک باور و تقویت این بخش از شعائر دینی واجب است که رسومی مانند اطعام نیازمندان را به صورت هیأتی پیش ببریم.

وی افزود: این را هم باید بگویم که در سال ۹۲ دارالایتامی تأسیس کردیم که حضور بچه‌های آن خیلی انگیزه به من می‌داد. حضور این بچه‌ها باعث شد ما طرح‌های دیگری هم اجرا کنیم مانند طرح نذر قربانی در عید قربان که با یکصد قربانی شروع شد و در سال سوم به ۶۴۴ قربانی رسید که مورد تائید و استقبال کمیته امداد قرار گرفت و امسال در سراسر کشور اجرایی شد.

این خیر در ادامه گفت: طرح نذرواره با ۷۲ دیگ اطعام که هر دیگ به نام یکی از شهدای کربلاست که نام آن شهید روی دیگ ذکر شده آغاز شد و امسال در سال پنجم به خارج از استان رسید و ما طرح را به سراسر کشور بردیم. امروز این طرح در تمام استان‌ها و ۵۰ شهر اجرا شده است و امیدواریم در سال آینده در ۷۲ شهر طرح نذرواره حسینی به اجرا در آید.

امیرآبادیان با بیان اینکه برپایی نذرواره ۷۲ دیگ اطعام کار بسیار بزرگی است، گفت: همه آن‌هایی که از ما دیگ می‌گیرند متعهد هستند حداقل در ایام محرم یک بار این دیگ‌ها را استفاده کند. ضمن اینکه برخی هم در مناسبت‌های دیگر جدا از محرم در این دیگ‌ها نذری طبخ می‌کنند، مانند عید غدیر امسال که در ۲۱ شهر طبخ نذری داشتیم و همه میان نیازمندان توزیع شد.

وی افزود: در سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی نیز نذرواره را با نام «سرباز وطن» در تمام شهرهای ایران و با ۱۴ دیگ اجرا کردیم.

رئیس گروه جهادی نذرواره حسینی با بیان اینکه رویدادهای دیگری هم داریم که بهانه مناسبی برای خدمت به ایتام است، گفت: ولادت امام حسین (ع)، ایام فاطمیه، روز شهادت حضرت امیر یا ولادت ایشان را داریم که در حال برنامه‌ریزی هستیم که در این مناسبت‌ها این حرکت شکل خودجوش پیدا کند و در مجموع در طول سال میزان بسیار بالایی از غذای نذری در اختیار محرومان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: جدا از اینکه در این طرح از ابتدا تا انتهایش تعامل، همکاری و همدلی با ایتام و نیازمندان موج می‌زند، باید بگویم اجرای این طرح در سراسر کشور می‌تواند تبدیل به یک موکب بزرگ شود که در مواقع مختلف بویژه بحران‌ها بسیار کمک کننده باشد.

امیرآبادیان در خاتمه با اشاره به همکاری خوب کمیته امداد در اجرای این طرح گفت: کمیته امداد، نیروهای امدادگری را در اختیار دارد که به صورت مددکار با تمامی نیازمندان در دوردست‌ترین مناطق کشور ارتباط دارد. بنابراین معتقدیم بهترین راه دسترسی به نیازمندان واقعی همکاری با این شبکه منسجم، دقیق و هوشمندانه است و ما نذورات را به واسطه همین امدادگران به محرومان می‌رسانیم.