کمک ۵۰۰ میلیاردتومانی هلال احمر به مددجویان بهزیستی طی ۲سال گذشته

رییس سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در دو سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال کمک های هلال احمر به مددجویان بهزیستی بوده است.

به گزارش پلان نیوز ، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان بهزیستی و سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یا حضور رؤسای سازمان بهزیستی کشور و جمعیت هلال احمر صبح امروز به صورت ویدئو کنفرانسی با میزبانی بهزیستی برگزار شد.

کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در این نشست گفت: آرزو می کنم این تفاهم نامه منشا خیر و برکت برای همه هموطنان و نیازمندان کشور باشد، همانطور که می دانید جمعیت هلال احمر در حوزه های مختلف مشغول به فعالیت است که بخشی از آن به روزهای خوش مردم بازمی گردد و بخشی در بحران ها و حوادث مختلف در کشور ما انجام می شود.

وی ادامه داد: در کنار جمعیت ۸ هزار نفری رسمی هلال احمر قریب به دو میلیون داوطلب فعالیت می کنند که بخشی از این جمعیت داوطلب به صورت فعال کنار ما حضور دارند، یکی از حوزه هایی که به این جلسه بازمی گردد همین حوزه داوطلبی است که امیدوارم بتوانیم همکاری خوبی را در زمینه ارتقا داوطلبان با بهزیستی داشته باشیم.

همتی ادامه داد: نیروهای ارزشمند و فداکاری که در بهزیستی فعالیت می کنند می توانند بخشی از جمعیت داوطلبی هلال احمر باشد و به شکل سازماندهی شده در قالب نیروهای داوطلبی از فعالیت آنها بهره ببریم همچنین تمام خیرینی که با بهزیستی همکاری می کنند می تواند موضوع دوم ما با بهزیستی باشد و فعالیت های این عزیزان را در راستای اهداف بشر دوستانه در سوانح مختلف انجام دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران بیان کرد: یکی از آرزوهای ما این است که در کشورمان بحرانی اتفاق نیفتد اما بلایایی چون سیل و زلزله برای مردم ما آشناست، ما نیاز داریم که جامعه تاب آوری داشته باشیم و این تاب آوری با حرف زدن درست نمی شود، آموزش های همگانی یکی از کارهایی است که ما در این زمینه انجام می دهیم و یکی از گروه هایی که در حین حوادث، مرگ و میر و آسیب های بیشتری دارند و یا به حمایت های بیشتری نیاز دارند افرادی با مشکلات حمایتی و یا بیماری های زمینه‌ای هستند که بخش عمده آنها مددجویان بهزیستی هستند.

وی گفت: هلال احمر تمرکز خود را بیشتر روی آموزش همگانی گذاشته تا بتوانیم استرس مردم را در مواجهه با حوادث کم کنیم و در عین حال وسایل امدادی را نیز به روز کنیم. اگر این دو مهم اتفاق بیفتد جامعه تاب آوری خواهیم داشت که امروز عدد این تاب آوری در جامعه ما بالا نیست و تاب آوری تنها مربوط به شهرها و مراکز پرجمعیت نمی شود و اتفاقاً در روستاها آموزش های ما جدی تر است. همان جاهایی که جمعیت هلال احمر دفاتری دارد، بهزیستی نیز فضاها و اداراتی دارد که معلولین و نیازمندان را پوشش می دهد.

همتی تصریح کرد: از اول سال تا امروز ۳۶۰۰ خانه هلال در سراسر کشور خصوصاً در مناطق محروم و کم برخوردار ایجاد کرده ایم که این خانه های هلال می تواند به همراهی موسسات خیریه دولتی و خصوصی آموزش ها را پیش ببرند.

وی ادامه داد: در حین بحران ها دو سازمان بهزیستی و هلال احمر می توانند فعالیت نزدیکی داشته باشند، از زمان زلزله بم تا حوادث سیلی که سال ۹۸ بخشی از کشور را درگیر کرد در دو زمینه جمع آوری کمک های مردمی و ارائه خدمات سلامت روان به افراد آسیب دیده این ارتباط تنگاتنگ را شاهد هستیم. همچنان هم معتقدیم بهزیستی می تواند کمک خوبی در جذب اعتماد مردم برای کمک در بحران ها باشد. اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه بهزیستی و هلال احمر است و بحث بعدی سلامت روان برای افراد آسیب دیده از حوادث است که در بهزیستی افرادی آموزش دیده و متخصص حضور دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: یکی از نکاتی که در حین بحران ها با آن به مشکل برمی خوریم آمار مددجویانی است که باید از خدمات بهره مند شوند که ان شاءالله از این پس تبادل اطلاعات خوبی داشته باشیم. هلال احمر برای کمک به مددجویان بهزیستی همواره تلاش کرده است و در دو سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال کمک به مددجویان بهزیستی از طریق هلال احمر صورت گرفته که بخشی از آن را به بیماران ضایعه نخاعی چه در حوادث طبیعی چه در حوادث جاده‌ای ایجاد شده است داشتیم و بخشی از آن هم برای بازسازی مسکن مددجویان که در حین حوادث آسیب دیده اند اختصاص داشته است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر به این نوع همکاری و تداوم این همکاری ها افتخار می کند.