کد خبر : 405
تاریخ انتشار : جمعه 28 آذر 1399 - 10:32

هفتصد و چهل و هفتمین مراسم سالگرد درگذشت مولانا برگزار شد

هفتصد و چهل و هفتمین مراسم سالگرد درگذشت مولانا برگزار شد

مراسم هفتصد و چهل و هفتمین سالگرد درگذشت مولانا با نام مراسم «عرس» برای اولین بار به دلیل شیوع کرونا بدون حضور مردم و تنها با حضور عده کمی از میهمانان ویژه در قونیه ترکیه برگزار شد. به گزارش پلان نیوز ، در هفتصد و چهل و هفتمین مراسم سالگرد درگذشت مولانا که شب گذشته همانند

هفتصد و چهل و هفتمین مراسم سالگرد درگذشت مولانا برگزار شد

مراسم هفتصد و چهل و هفتمین سالگرد درگذشت مولانا با نام مراسم «عرس» برای اولین بار به دلیل شیوع کرونا بدون حضور مردم و تنها با حضور عده کمی از میهمانان ویژه در قونیه ترکیه برگزار شد.

به گزارش پلان نیوز ، در هفتصد و چهل و هفتمین مراسم سالگرد درگذشت مولانا که شب گذشته همانند هر سال در محل آرامگاه مولانا در استان قونیه ترکیه برگزار شد، اسین چلبی ندیده بیست و دوم مولانا سخنرانی کرد.

همچنین در این برنامه نمایندگانی از کشورهای روسیه، آلبانی، مقدونیه، تاجیکستان، قزاقستان، بوسنی و هرزگوین، آلمان، لهستان، بلغارستان و ازبکستان حضور داشتند.

نمایندگانی نیز از ایران به دعوت وزارت فرهنگ و گردشگری قونیه در این برنامه حضور پیدا کرده بودند.

وزارت فرهنگ و گردشگری قونیه همچنین برای میهمانان ویژه خود برنامه بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی قونیه از جمله مدرسه کاراتای، موزه پانوراما، آرامگاه مولانا، مرکز فرهنگی تاریخی قونیه، باغ پروانه‌ها، مسجد علاءالدین، مزار و مسجد شمس و جاذبه‌های استانبول مانند موزه توپکاپی، تنگه بسفر را اجرا کرد.

مراسم بزرگداشت مولانا برای اولین بار به صورت مجازی از طریق شبکه‌های اینترنتی و شبکه‌های تلویزیونی به صورت زنده پخش شد، چرا که دولت ترکیه به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا به مردم اجازه حضور در این مراسم را نداد.