۱۴ میلیون تُن نهاده دامی مورد نیاز کشور از خارج وارد می شود

ورامین- نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس گفت: کشور ما به ۱۹ میلیون تُن نهاده‌ دامی نیاز دارد، که از این میزان تنها ۵ میلیون تُن در داخل کشور تولید و ۱۴ میلیون تُن وارد می شود.

به گزارش سنترسینماپرس ، حسین نوش آبادی پیش از ظهر شنبه در جلسه‌ای که با جمعی از کشاورزان و دامداران شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: امروز کشور به علت تحریم‌ها در حوزه کشاورزی و دامپروری وضعیت بسیار مناسبی ندارد.

وی افزود: در تولید کشاورزی و دامی، منطقه ورامین حرف نخست را می‌زند، اگر محصولات دامپروری و کشاورزی شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا نباشد، پایتخت ایران در خصوص تأمین موادغذایی با مشکل مواجه می‌شود، اما باید پذیرفت، مشکلات بخش کشاورزی را یک روز نمی‌توان برطرف کرد.

نوش آبادی ادامه داد: کشور ما به ۱۹ میلیون تُن نهاده دامی نیاز دارد، که از این میزان تنها ۵ میلیون تُن در داخل کشور تولید و ۱۴ میلیون تُن وارد می‌شود.

نماینده مردم دیار ۱۵ خرداد اضافه کرد: تمام دغدغه‌ها و مشکلات کشاورزان و دامداران منطقه را به عنوان یک کشاورز زاده به مسئولان مربوطه و خصوصاً وزرات جهاد کشاورزی انتقال داده و خواهم داد و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد.

نوش آبادی اضافه کرد: طی دیداری که با وزیر جهاد کشاورزی داشتم، وزیر دستور داد که منطقه ورامین را باید ویژه دید و یکی از حوزه‌هایی که برای من بسیار اهمیت دارد و هر هفته برای رفع مشکلات حوزه کشاورزی و دامپروری پیگیر هستم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص اختصاص حقابه سد ماملو به منطقه ورامین ۲۰ سال پیش این کار را در مجلس ششم پیگیری کردم و خدا را شکر امروز نتایج آن را شاهد هستیم.

وی گفت: البته متأسفانه بخش مهم این آب به سمت تهران می‌رود و با جدیت پیگیر توزیع عادلانه آب سد ماملو در شهرستانهای ورامین، قرچک و پیشوا هستیم.