کد خبر : 814
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اسفند 1399 - 16:39

مدیر سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل : کرونای انگلیسی ۳۰ درصد کشنده‌تر از ویروس اولیه است

مدیر سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل : کرونای انگلیسی ۳۰ درصد کشنده‌تر از ویروس اولیه است

اردبیل – مدیرسلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: کرونای انگلیسی ۳۰ درصد خطرناک‌تر و کشنده‌تر از ویروس اولیه است و باید با مراقبت‌های بهداشتی این مرحله را با موفقیت سپری کنیم. به گزارش پلان نیوز صامت صالحیان گفت: بعد از گذشت یک سال از شیوع بیماری کرونا در کشور و استان اردبیل، شرایط

اردبیل – مدیرسلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: کرونای انگلیسی ۳۰ درصد خطرناک‌تر و کشنده‌تر از ویروس اولیه است و باید با مراقبت‌های بهداشتی این مرحله را با موفقیت سپری کنیم.

به گزارش پلان نیوز صامت صالحیان گفت: بعد از گذشت یک سال از شیوع بیماری کرونا در کشور و استان اردبیل، شرایط متفاوتی را بعد از تعطیلی‌های گسترده در سطح صنوف و فعالیت‌های مختلف اجتماعی پشت سر می‌گذاریم و امیدواریم در اسفند امسال وارد مرحله سخت کنترل بیماری کرونای انگلیسی نشویم.

وی تصریح کرد: هر چند در یک سال اخیر تجربیات بسیار زیادی را در مورد کرونا و همزیستی با این ویروس خطرناک پیدا کردیم اما کوچک‌ترین غفلت ما می‌تواند بزرگترین آسیب و تهدید را به همراه داشته باشد به طوری که ما نگران تجمعات بازار شب عید هستیم و اگر هموطنان رعایت نکنند، وارد پیک چهارم بیماری با اوضاع خطرناک خواهیم شد.

از ورود افراد بدون ماسک به مراکز خرید ممانعت می‌شود

مدیر سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ما از اصناف استان خواسته‌ایم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه ورود افراد بدون ماسک را به این مجموعه‌های خرید ندهند و حتی در ورودی بازارها و پاساژها قرار شده ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به اندازه کافی توزیع شده و مردم از آن استفاده کنند.

صالحیان به خطرناک بودن ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی اشاره کرد و افزود: بر اساس تحقیقات جامع انجام شده، شیوع و همچنین خطرناک بودن این ویروس ۳۰ درصد بیشتر از ویروس اولیه است و ما توصیه می‌کنیم هموطنان در محیط‌های بیرون از ۲ ماسک پارچه‌ای و سه لایحه استفاده کنند چرا که این فرآیند ۹۶ درصد در پیشگیری از شیوع کرونای انگلیسی مؤثر خواهد بود.

کرونای انگلیسی به دنبال سوءاستفاده از فرصت به وجود آمده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار این امر، شستشوی مرتب دست‌ها با استفاده از صابون و مواد ضدعفونی‌کننده و همچنین دوری از تجمعات می‌تواند بهترین راهکار در پیشگیری از بیماری کرونا باشد.

صالحیان اضافه کرد: کرونای انگلیسی در گروه سنی پایین حتی جوانان و نوجوانان نیز خطرات و مرگ و میرهایی به همراه داشته که بهتر است در این مرحله جوانان مراقبت‌های بیشتری را از سلامت خود داشته باشند.

وی بیان کرد: این ویروس نه تنها با ما شوخی ندارد بلکه همراه ما است و اگر غفلت کنیم، از فضای به وجود آمده سوءاستفاده کرده و جان تک تک ما را به خطر می‌اندازد.

قلیان سراها پلمب می‌شود

صالحیان با انتقاد از فعالیت بدون مجوز برخی قلیان‌سراها در سطح شهر اردبیل ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت سلامت و محیط کار به جد در این زمینه هشدار داده و تلاش می‌کند تا با همراهی بازرسان نسبت به پلمب این مکان‌ها اقدام کنند.

مدیر سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: در شرایط حساس اسفندماه که همه فضای جامعه دست به دست هم می‌دهند تا تجمعات و تراکم حضور در برخی از مکان‌ها اتفاق بیفتد، عاجزانه از مردم می‌خواهیم از خریدهای غیر ضرور و همچنین بیرون آمدن نابجا جلوگیری کرده و به نوعی به سلامت خود در دیگر همشهریان خود کمک کنند.