کد خبر : 530
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 دی 1399 - 15:28

مدیرکل محیط زیست گلستان خبر داد؛ اعزام ۲ بالگرد به پارک ملی گلستان/تلفات حیات وحش گزارش نشده است

مدیرکل محیط زیست گلستان خبر داد؛ اعزام ۲ بالگرد به پارک ملی گلستان/تلفات حیات وحش گزارش نشده است

 مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از اعزام ۲ فروند بالگرد برای اطفای حریق پارک ملی گلستان خبر داد و گفت: تاکنون تلفات حیات وحش گزارش نشده است. به گزارش پلان نیوز ، محمدرضا کنعانی بعد از ظهر یک شنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت آتش سوزی پارک ملی گلستان اظهار کرد: حریق

اعزام ۲ بالگرد به پارک ملی گلستان/تلفات حیات وحش گزارش نشده است

 مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از اعزام ۲ فروند بالگرد برای اطفای حریق پارک ملی گلستان خبر داد و گفت: تاکنون تلفات حیات وحش گزارش نشده است.

به گزارش پلان نیوز ، محمدرضا کنعانی بعد از ظهر یک شنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت آتش سوزی پارک ملی گلستان اظهار کرد: حریق در منطقه شمالی پارک ملی از ساعت ۱۶ روز شنبه آغاز شد و نیروهای اداری، محیط بانان و همیاران پارک در محل حاضر شدند.

وی افزود: حریق در سه نقطه اتفاق افتاده بود که دو نقطه در پایین دست و محدودتر و یک نقطه هم در عرض ۱۰۰ و طول ۳۰۰ متر از کف دره به سمت یال حرکت می‌کرد.

کنعانی بیان کرد: ۲ نقطه پایین دست در همان ابتدا کنترل شده و حریق خطی کف دره هم به سرعت به سمت یال در حال گسترش بود که توسط همکاران محاصره شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان اضافه کرد: اما از نیمه شب با وزش باد در منطقه، گسترش آتش زیاد شد و ساعت دو، نیروهای مستقر در پارک اعلام کردند که کنترل حریق از دستشان خارج شده است لذا آتش از سطح سه به سطح دو رفته بنابراین فراخوان نیروها در سطح شهرستان‌ها داده شد.

وی افزود: ۱۰ گروه از سطح شهرستان‌های استان فراخوان شده و به سمت پارک ملی حرکت کردند و ساعت ۶ سازماندهی نیروها به صورت گروه‌های ۶ نفره انجام شد.

کنعانی ادامه داد: جیره غذایی ۴۸ ساعته و تجهیزات و ادوات لازم در اختیار این گروه‌ها قرار گرفت و به منطقه اعزام شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با بیان اینکه منطقه صخره‌ای و دارای شیب زیاد است، گفت: آتش بیشتر در کف جنگل بوده و درختان خشک را درگیر کرده است.

وی بیان کرد: دمنده، اره موتوری، آتشکوب، شن کش، بیل و سایر ادوارت در اختیار نیروها قرار گرفته است.

کنعانی اظهار کرد: حدود ۱۰۰ نیرو در منطقه حضور داشته که شامل ۵۰ نیروی محیط زیست، ۱۲ نیروی منابع طبیعی و نیروهای بسیجی هستند و نیروهای هلال احمر و فرمانداری‌ها هم به کمک آمده اند.

وی از تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور استاندار خبر داد و گفت: برای استفاده از ظرفیت بالگرد هماهنگی‌های لازم را انجام شده و بالگرد هلال احمر از صبح منتظر بهبود شرایط جوی برای اعزام به منطقه برای هلی برد نیروها است و بالگرد سپاه هم از تهران به سمت گلستان برای جابجایی آب در حال حرکت است.

کنعانی گفت: امشب بررسی‌های لازم انجام خواهد شد که اگر نیاز به نیروی بیشتری نبود به منطقه اعزام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با بیان اینکه رساندن سوخت و غذا به نیروهای با اسب انجام می‌شود، افزود: تاکنون تلفات حیات وحش گزارش نشده است.

به گفته وی، محدوده پراکنده بوده و مساحت درگیر بعد از برآورد اعلام می‌شود.