«جیمز کان» بازیگر آمریکایی فیلم‌هایی چون  «پدرخوانده» و «میزری» در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

به گزارش پلان نیوز، «جیمز کان» بیشتر برای بازی در نقش «سانی کورلئونه» فرزند شخصیت «مارلون براندو» در فیلم معروف «پدرخوانده» شناخته می‌شد، نقشی که نامزدی اسکار بهترین نقش مکمل مرد را برای او به ارمغان آورد.

از دیگر نقش‌های برجسته او در سینما می‌توان به فیلم‌های «میزری»، «اِلف»، «قمارباز»، «دزد» و «پدرخوانده ۲»اشاره‌ کرد.

پایان خشونت آمیز «سانی کورلئونه» در فیلم «پدرخوانده» ساخته «فرانسیس فورد کاپولا» یکی از به یاد ماندنی ترین صحنه های سینماست.

«جیمز کان» در ابتدا برای نقش «مایکل کورلئونه» در فیلم «پدرخوانده» تست داد و استودیو پارامونت برای مدتی از این بازیگران حمایت کرد اما در نهایت «آل پاچینو» در نقش مایکل و «کان» در نقش سانی به عنوان بخشی از سازش پیچیده بین کمپانی پارامونت و کاپولا انتخاب شدند.

«جیمز کان» پیش از آن در فیلم «مردمان باران» در سال ۱۹۶۹ با «کاپولا» همکاری کرده بود، جایی که در نقش یک کیف‌قاپ با آسیب مغزی بازی کرده بود.

«لارس فون تریر» نیز «جیمز کان ک» را برای بازی در فیلم آوانگاردش «داگویل» انتخاب کرد، اما او را به عنوان گانگستر انتخاب کرد. او در «شهر ارواح» با بازی و کارگردانی «مت دیلون» نقش یک کلاهبردار را بازی کرد و در فیلم «اِلف» این بازیگر توانست جنبه متفاوتی از خود را در یک اثر کمدی نشان دهد.

«کان» در سال ۲۰۰۳ به تلویزیون روی آورد و در درام شبکه ان بی سی «لاس وگاس» به عنوان رئیس یک کازینو ایفای نقش کرد و این سریال موفقیت متوسطی داشت و تا سال ۲۰۰۷ ادامه داشت.