کد خبر : 2437
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1401 - 20:23

بیش از ۱۴ هزار بسته معیشتی در طرح قرار دوازدهم در گیلان توزیع شد

بیش از ۱۴ هزار بسته معیشتی در طرح قرار دوازدهم در گیلان توزیع شد
به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، تاکنون ۱۴هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی با اجرای طرح قرار دوازدهم در نقاط مختلف گیلان توزیع شده‌ است.

به گزارش پلان نیوز ، حجت‌الاسلام ستار علیزاده امروز در حاشیه برگزاری مرحله دوازدهم طرح قرار دوازدهم در آستان امام زادگان قاسم و ابراهیم آستارا ظهار کرد: این طرح به نام مبارک امام زمان (عج) است که روز ۱۲ هر ماه خدمات اجتماعی با کمک یاوران مهدوی و با استفاده از ظرفیت خیرین، موقوفات دارای نیات منطبق و نذورات بقاع متبرکه به نیازمندان ارائه می‌شود. 

وی با بیان اینکه با اجرای مرحله یازدهم طرح قرار دوازدهم، از آغاز این طرح تاکنون ۱۴ هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان در نقاط مختلف گیلان توزیع شده است، گفت: برای تهیه این تعداد بسته معیشتی هشت میلیارد تومان هزینه شده است.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، از ابتدای اجرای طرح قرار دوازدهم ۱۰ میلیون تومان از محل درآمد موقوفات دارای نیات مرتبط در حوزه دارو و درمان هزینه شده است.

علیزاده با بیان اینکه مرحله دوازدهم این طرح به صورت محوری در شهرستان آستارا در آستان امام زادگان ابراهیم و قاسم برگزار شده، افزود: در این مرحله از طرح قرار دوازدهم ۲ هزار بسته معیشتی به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان در سراسر استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه به همت مرکز افق امامزادگان ابراهیم و قاسم آستارا ۲۳۰ بسته معیشتی به ارزش یکصد میلیون تومان تهیه و در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد، گفت: در ماه گذشته برگزاری این طرح علاوه بر بسته‌های معیشتی، ۲۰ جهیزیه به ارزش ۶۰۰ میلیون تهیه شده که با مشارکت موسسات خیریه در اختیار نوعروسان گیلانی قرار داده شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه ۲ دستگاه آزمایشگاهی مربوط به فرآیند آزمایشات خون با صرف اعتبار یکصد میلیون تومان تهیه و در اختیار بیمارستان پیروز لاهیجان گذاشته شده است، تصریح کرد: اوقاف گیلان در کنار کمک‌های معیشتی با راه اندازی بازارچه‌های شمیم خدمت در کنار امام زادگان به دنبال بهبود کیفیت زندگی افراد کم بضاعت در محیط‌های پیرامونی بقاع متبرکه است.