کد خبر : 309
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آذر 1399 - 16:42

برآورد خرید و فروش طلا برای فردا

برآورد خرید و فروش طلا برای فردا

کرونا و تحریم ها موجب شد که قیمت طلا و قیمت سکه در کشور روز به روز افزایش پیدا کند. قیمت طلا امروز اعلام شد اما فراز و نشیب های قیمت طلا موجب شد تا بسیاری از کارشناسان به پیش بینی قیمت طلا فردا ۱۸ آذر ۹۹ روی بیاورند. پلان نیوز در بسته خبری جدید

کرونا و تحریم ها موجب شد که قیمت طلا و قیمت سکه در کشور روز به روز افزایش پیدا کند. قیمت طلا امروز اعلام شد اما فراز و نشیب های قیمت طلا موجب شد تا بسیاری از کارشناسان به پیش بینی قیمت طلا فردا ۱۸ آذر ۹۹ روی بیاورند.

پلان نیوز در بسته خبری جدید خود به پیش بینی قیمت طلا پرداخته است. این روزها شیوع کرونا و تحریم های آمریکا علیه ایران موجب شد که قیمت طلا و قیمت سکه در کشور روز به روز افزایش پیدا کند. بسیاری از کارشناسان به پیش بینی قیمت طلا فردا ۱۸ آذر ۹۹ پرداختند که در ادامه میخوانید.

پیش بینی قیمت طلا فردا 17 آذر

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته

امروز قیمت طلا و سکه هر دو با هم کاهش یافت. به گفته دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا علت افت قیمت طلا به دو عامل ارتباط دارد:

۱- کاهش چهار دلاری انس جهانی طلا و رسیدن آن به قیمت یک هزار و ۸۳۲ دلار

۲- نبود تقاضا

با توجه به افزایش ۵۰ تومانی قیمت دلار و رسیدن آن به کانال ۲۵ هزار و ۸۵۰ تومان زور کاهش قیمت انس جهانی طلا و نبود تقاضا بر قیمت دلار چربید و باعث شد که قیمت طلا در بازار ایران گران نشود. آیا روند کاهش قیمت طلا تا شب یلدا ادامه‌ دارد؟

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است: بعد از تعطیلی دو هفته‌ای تهران و آغاز به کار واحدهای تولیدی و توزیعی طلا هنوز تقاضایی برای خرید مصنوعات طلا و سکه وجود ندارد. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا روند نزولی بیشتری داشته باشد.

نادر بذرافشان درباره روند بازار طلا در آستانه شب یلدا به تجارت‌نیوز گفت: در طول یک سال گذشته هزینه اجرت، مالیات و دستمزد کارگران افزایش یافته است و قیمت طلا نسبت به یک سال گذشته افزایش چشم‌گیر داشته است. به نظر می‌رسد امسال مردم تقاضایی برای خرید طلا نداشته باشند و احتمال دارد قیمت طلا تا شب یلدا باز هم افت کند.

سکه چقدر کاهش یافت؟

بذرافشان در ادامه با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای ۱۸ عیار نسبت به دیروز هشت هزار تومان کاهش یافت و با نرخ یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز با قیمت ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان فروخته شد.

همچنین امروز قیمت نیم سکه نسبت به دیروز ۵۰ هزار تومان گران شد و با قیمت شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

اما قیمت ربع سکه و سکه گرمی هر نسبت به روز گذشته ثابت ماند و با قیمت چهار میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

سکه گران شد؟

یزدانی در ادامه با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای ۱۸ عیار نسبت به دیروز پنج هزار تومان کاهش یافت و با نرخ یک میلیون و ۱۲۷ هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به روز پنج‌شنبه با قیمت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته شد.

همچنین امروز قیمت نیم سکه نسبت به دیروز با قیمت شش میلیون و ۲۵۰ هزار تومان ثابت ماند.

اما ربع سکه و سکه گرمی هر دو با ۵۰ هزار تومان افزایش به ترتیب با قیمت چهار میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

پیش بینی قیمت طلا فردا 17 آذر

جزئیات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌‌یکشنبه ۱۶ آذر ساعت ۱۹، با ۱۰۳ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۵،۵۹۹ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز یکشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز یکشنبه ۱۶ آذر ساعت ۱۹، با ۱۵۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۳۱،۰۰۱ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۱ هزار تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۰ هزار تومان است.

پیش بینی قیمت طلا فردا 17 آذر

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و ۴۹۷ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید دوازده میلیون و ۲۸۱ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۶ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.