کد خبر : 1927
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مرداد 1401 - 7:26

امشب؛ واریز ۱ میلیون بحساب همه سهام داران | سود سهام عدالت مرداد واریز شد + حساب خود را چک کنید

امشب؛ واریز ۱ میلیون بحساب همه سهام داران | سود سهام عدالت مرداد واریز شد + حساب خود را چک کنید

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس آخرین وضعیت اعطای سهام عدالت به جاماندگان را تشریح کرد. سود سهام عدالت | سود سهام عدالت به صورت سالیانه پرداخت می شود.پس از برگزاری مجامع عمومی ۴۹ شرکت سرمایه پذیر، دریافت سود سهام عدالت از شرکت‌ها و مشخص شدن سود سهام عدالت قابل تقسیم بین مشمولین پرداخت می گردد. آخرین اخبار سود سهام عدالت را با هم در سایت

سود سهام عدالت | سود سهام عدالت به صورت سالیانه پرداخت می شود.پس از برگزاری مجامع عمومی ۴۹ شرکت سرمایه پذیر، دریافت سود سهام عدالت از شرکت‌ها و مشخص شدن سود سهام عدالت قابل تقسیم بین مشمولین پرداخت می گردد. آخرین اخبار سود سهام عدالت را با هم در سایت فردا می خوانیم.

شرکت پالایش نفت اصفهان به ازای هر سهم، ۶۵۰ ریال سود توزیع کرد. مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام و مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت پالایش نفت اصفهان سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ با حضور ۷۵٫۸۴ درصد سهامداران برگزار و پس از تصویب صورت‌های مالی، به ازای هر سهم ۶۵ تومان به تصویب رسید.

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام و مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت پالایش نفت اصفهان سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ با حضور ۷۵٫۸۴ درصد سهامداران برگزار و پس از تصویب صورت‌های مالی، به ازای هر سهم ۶۵ تومان به تصویب رسید.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان چشم‌انداز این شرکت را ارتقا به یک هلدینگ موفق پتروپالایشی در منطقه با بالاترین ضریب پیچیدگی تا سال ۱۴۰۵ بیان کرد و گفت: ضریب پیچیدگی این شرکت در حال حاضر با احتساب سهم شرکت در پتروشیمی، اصفهان و نفت سپاهان ۶٫۲ بوده که پیش‌بینی شده این ضریب تا چهار سال آینده به بالای ۱۲ برسد.

محسن قدیری دستیابی به مزیت رقابتی پایدار را نیازمند تغییرات در جهت تکنولوژی و توسعه کسب‌وکار و زنجیره ارزش دانست و تأکید کرد: این شرکت با حرکت در راستای توسعه پایدار، توانایی تولید بیش از ۴۰۰ فراورده نفتی را در آینده دارد.

مدیر‌عامل شرکت پالایش نفت اصفهان در ادامه سود خالص این شرکت در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ را ۱۶٫۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ضریب حاشیه سود خالص این شرکت ۷٫۸ درصد بوده که بسیار اندک است.

قدیری گفت: این شرکت در حال حاضر از لحاظ حاشیه سود خالص، در رتبه‌های یکی به آخر و پس از پالایشگاه آبادان قرار دارد که تا سال ۱۴۰۵ پیش‌بینی می‌شود با افزایش ضریب پیچیدگی، بیشترین حاشیه سود را در بین شرکت‌های پالایشی کشور به خود اختصاص دهد.

وی از راه‌اندازی کامل پروژه واحد تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان تا شهریور امسال با ظرفیت صد هزار بشکه گازوئیل یورو‌۵ خبر داد و گفت: با بهره‌برداری این پروژه علاوه بر افزایش سالانه شش هزار میلیارد تومانی سود شرکت، ۶۹ صدم نیز ضریب پیچیدگی شرکت را افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان از تصویب قرارداد فاز ساخت و نصب واحد گوگرد‌زدایی از ته‌مانده برج‌های تقطیر پالایشگاه اصفهان (RHU) در هیئت‌مدیره این شرکت خبر داد و گفت: این پروژه در سال ۱۴۰۴ راه‌اندازی می‌شود و در حال حاضر، فاز مهندسی و خرید آن بیش از ۳۵ درصد پیشرفت دارد.

قدیری با اشاره به اینکه طرح واحد شکست کاتالیستی بستر سیال (RFCC) شرکت پالایش نفت اصفهان و زنجیره‌های وابسته به آن پس از ۱۵ سال هنوز اجرائی نشده است، افزود: واحد «RHU» و «RFCC» مکمل یکدیگر بوده و با راه‌اندازی این دو واحد تا سال ۱۴۰۵ «وکیوم‌باتوم» پالایشگاه به محصولات با ارزش افزوده بسیار بالا حدود ۶۰ هزار بشکه بنزین و ۳۰۰ هزار تن پروپیلن تبدیل و حداقل روزانه دو میلیون دلار به سود پالایشگاه افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه با ایجاد واحدهای «میتیونین» و «اکریلونیتریل» در پالایشگاه علاوه بر تولید مواد اولیه شرکت پلی‌اکریل اصفهان می‌توان خوراک دام هم تولید کرد، گفت: ارزش افزوده هر بشکه بنزین ۷۰۵ دلار بوده، ولی ارزش افزوده میتیونین و آکریلونیتریل بیش از سه‌هزارو ۸۰۰ دلار است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به اینکه در زنجیره ارزش کروسین و گوگرد پروژه‌ها دیده شده و در حال مطالعه است، گفت: در حال حاضر این شرکت روزانه ۳۵ هزار بشکه کروسین مازاد دارد که با ایجاد واحد الکیل‌بنزن خطی (L‌A‌B) می‌توان از آنها انواع شوینده‌ها، پارافین‌های دارویی و صنعتی استحصال کرد.

قدیری با بیان اینکه ساختار سازمانی شرکت پالایش نفت اصفهان تا دو ماه آینده به هلدینگ پتروپالایشی ارتقا خواهد یافت، افزود: به‌زودی شش شرکت جدید در ذیل این هلدینگ به ثبت می‌رسد و تمام طرح‌های توسعه‌ای هلدینگ توسط این شرکت‌ها اجرائی خواهند شد.

وی گفت: با ارتقای این شرکت به یک هلدینگ موفق پتروپالایشی تا سال ۱۴۰۵ پیش‌بینی می‌شود سود نیم‌میلیون دلار کنونی به ۱٫۵ میلیارد دلار افزایش و ضریب پیچیدگی آن نیز بالای ۱۲ شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان در ادامه مصرف کنونی آب پالایشگاه را ۹۰۰ تا هزار متر‌مکعب در ساعت اعلام کرد و افزود: این شرکت برای تأمین آب مورد نیاز خود طرح‌های زیادی تعریف کرده و با راه‌اندازی طرح‌های یاد‌شده، مصرف آب پالایشگاه افزایش پیدا نخواهد کرد.

قدیری گفت: با اجرای ۸۰ کیلومتر خط ریلی تمامی صنایع و کارخانه‌های مستقر در محدوده شاهین‌شهر همچون پالایشگاه اصفهان تا سال ۱۴۰۵ به راه‌آهن سراسری متصل خواهند شد و این شرکت می‌تواند محصولات خود را از طریق خطوط ریلی به سراسر کشور حمل کند.

چه زمانی سهام عدالت به جاماندگان اعطا می‌شود؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس آخرین وضعیت اعطای سهام عدالت به جاماندگان را تشریح کرد

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت اعطای سهام عدالت به جاماندگان، گفت: در مرحله اول تحت پوششین سازمان‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته‌امداد که از اخذ سهام عدالت جامانده‌اند در اولویت دولت قرار دارند.

وی افزود: طبق شناسایی که انجام شده حدود ۴ میلیون نفر از تحت پوششین نهادهای حمایتی از دریافت سهام عدالت جامانده‌اند که در مرحله اول این سهام به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در ارائه سهام عدالت به جاماندگان ۲ مسئله مطرح بود یک اینکه دولت چه میزان سهام دارد که این مسئله بر طرف شده موضوع بعدی این بود که این میزان سهام با چه فرایندی به جاماندگان ارائه شود.

طغیانی ادامه داد: یک روش ارائه غیر مستقیم یعنی از طریق تعاونی سهام عدالت استانی است و روش دیگر به صورت مستقیم یعنی به فرد میزانی از سهام یک شرکت اعطا می‌شود.

وی اضافه کرد: لذا در حال حاضر بحث و گفتگو در مورد فرایند ارائه سهام عدالت به جاماندگان است که تصمیمگیری در این باره هم بر عهده شورای عالی بورس است که چه تصمیمی در این باره اتخاذ شود.

نماینده اصفهان در پاسخ به این سوال که چه زمانی سهام عدالت به جاماندگان اعطا می‌شود، گفت: به دلیل اینکه این موضوع در لایحه بودجه پیش‌بینی شده لذا باید تا پایان سال جاری وضعیت کل جاماندگان سهام عدالت تعیین تکلیف شود.

مشمولان سهام عدالت اطلاعات بانکی را اصلاح کنند

مشمولان سهام عدالت که سود سهام خود را دریافت نکردند، باید اطلاعات بانکی خود را ویرایش کنند.

رییس گروه مطالعات بخش‌های اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان گفت: این مشمولان باید شماره شبای معتبر بانکی خود را در سامانه سجام به آدرس اینترنتی sejam.ir ویرایش کنند.

روح الله کریمی افزود: علاوه بر شماره شبای نامعتبر، «حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت» از مهم‌ترین علت‌های واریز نشدن سود سهام عدالت به حساب سهامداران است.

تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰ هزار نفر در هرمزگان برای دریافت سهام عدالت نام نویسی کردند./صدا و سیما

واریز سود ۵۸۰ هزارتومانی سهام عدالت

براساس پیگیری‌های انجام شده مقرر شده است تا مرحله سوم پرداخت سود سهام عدالت جاماندگان از روز یکشنبه دوم مردادماه آغاز شود.

به دنبال پیگیری‌های انجام شده از سوی مسوولان دولت سیزدهم و نیز شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای واریز سود سهام عدالت جاماندگان، تاکنون ٢ مرحله از پرداخت سود به حساب این افراد انجام شده است که براساس آمار ارائه شده در مرحله اول و دوم به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰ هزار نفر مشکل شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کردند.

مشمولان سهام عدالت برای عملکرد سال ۹۹ برای سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود یک میلیون و صد هزار تومان و برای سهام عدالت۵۳۲ هزار تومانی حدود ۵۸۰ هزار تومان سود دریافت کرده‌اند.

در این میان افرادی بودند که تحت تاثیر عدم ارائه شماره حساب معتبر، از دریافت سود خود عقب مانده بودند که در این زمینه بارها با انتشار اطلاعیه‌های مختلف از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به این افراد هشدار داده شد تا این افراد با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) نسبت به ثبت‌نام و احراز هویت خود اقدام کنند و در لیست پرداختی‌های آتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گیرند.

در ادامه چنین اقداماتی، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در اواسط خردادماه امسال خبر داد که این شرکت امسال در چندین نوبت، واریز سود سهامداران عدالت را در دستور کار خود قرار داده اما لازمه اجرایی شدن چنین اتفاقی رفع مشکل هر چه سریع‌تر شماره شبا سهامداران برای پرداخت سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ بود.

به دنبال پیگیری های انجام شده برای واریز هر چه سریع‌تر سود جاماندگان سهام عدالت، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در نخستین روزهای تیر ماه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت جاماندگان تا اواخر تیر ماه خبر داد و اعلام کرد: براساس آخرین آمارها حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مشمولین سهام عدالت به دلیل عدم ارائه شماره شبا، سود دریافت نکرده اند که باید با ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت در فرایند دریافت سود سهام عدالت قرار بگیرند.