کد خبر : 723
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 بهمن 1399 - 6:58

آیت الله حسینی بوشهری در رشت: دشمن هرگز صحنه های حساس انقلاب را از ملت ایران خالی نخواهد دید

آیت الله حسینی بوشهری در رشت:  دشمن هرگز صحنه های حساس انقلاب را از ملت ایران خالی نخواهد دید

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ایستادگی ملت ایران در چهل و دو سال گذشته، گفت: دشمن هرگز صحنه های حساس را از ملت ایران خالی نخواهد دید. به گزارش پلان نیوز ، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح چهارشنبه در مراسم گرامیداشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ایستادگی ملت ایران در چهل و دو سال گذشته، گفت: دشمن هرگز صحنه های حساس را از ملت ایران خالی نخواهد دید.

به گزارش پلان نیوز ، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح چهارشنبه در مراسم گرامیداشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در رشت با اشاره به اینکه باید بارها یوم الله ۲۲ بهمن را به مردم یادآوری کنیم، اظهار کرد: برخی از روزهای استثنایی و مبارک هستند همانند ۱۲ و ۲۲ بهمن ماه که باید برای جلوگیری از غفلت مردم بارها تکرار و یادآوری شود.

وی با بیان اینکه در کنار قانون، رهبری مقتدر نیز باید وجود داشته باید تا تحول بنیادین در جامعه ایجاد کند، گفت: وجود قانون مترقی و رهبری مقتدر، آگاه و بیدار تأمین کننده سلامت جامعه است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی مردم را از میان ظلمت و ستم خارج و به سمت نور حرکت داد، افزود: ملت ایران در چهل و دو سال گذشته نشان داده‌اند که دشمن هرگز موفق نشده صحنه‌های حساس را از وجود این ملت خالی کند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه مشکلات نباید ما را از مسیر درست منحرف کنند، گفت: انسان‌های صبور در برابر مشکلات ایستادگی می‌کنند و در زمان گرانی‌ها پشت انقلاب را خالی نمی‌کنند و صحنه‌های حساس را خالی نمی‌گذارد.

وی در ادامه به برخی ویژگی‌ها انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و ادامه داد: انقلاب ما ویژگی‌های دارد که در انقلاب‌های دیگر نیست. انقلاب ایران ریشه در بعث محمد (ص)، غدیر و عاشورا حسینی دارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: انقلاب ما با دادن خون شهیدان پیروز شد و ملت ایران چهل و دو سال با صبر استقامت و پایداری صحنه را به نفع دشمن خالی نکردند که این یک ویژگی ۱۰۰ درصد معنوی است.

آیت الله بوشهری با بیان اینکه در رأس انقلاب ما یک مرجع تقلید، فردی سالک، پارسا و با تقوا حضور داشت که دیگر انقلاب‌ها از آن محروم بودند، گفت: وجود چنین پیشوایی ویژگی ممتازی بود که انقلاب ایران اسلامی از آن بهره مند بود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب زمانی به پیروزی رسید که جهان دو قطبی بود و این قدرت‌ها معتقد بودند اخلاق و معنویت جایی در قدرت ندارد، اظهار کرد: اما ملت ایران با شعار بسیار زیبا که بزنگاه جدی انقلاب بود خود را معرفی کردند.

آیت الله حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه اکثر انقلاب‌ها برای ماندگاری واسطه به شرق یا غرب بودند، گفت: اما انقلاب ما جز زیباترین و درخشنده‌ترین انقلاب‌ها بود که با شعار نه شرقی نه غربی و جمهوری اسلامی وارد میدان شد و به هیچ سمتی وابسته نشد و پدیده جدیدی به نظام مقدس جمهوری اسلامی را به جهان عرضه کرد.

وی مردمی بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های دیگر انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: استقامت و پایداری مردم ایران زمینه را برای تداوم و استمرار این انقلاب فراهم کرد امروز بعد از گذشت چهل و دوسال شاهد هستیم که انقلاب ما هر روز طراوت جدیدی می‌یابد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به موانع موجود در مسیر انقلاب، افزود: این موانع به همت ملت و رهبری برطرف می‌شود و قرآن نیز در این زمینه وعده داده که سستی از خود نشان ندهید.

وی با بیان اینکه انقلاب ایران انقلابی معنوی و دینی بود، ادامه داد: به همین واسطه شاهد بودیم در هشت سال دفاع مقدس رزمنده ۱۳ ساله ما در مقابل دشمن دم از حجاب و عفاف می‌زند. این انقلاب در سایه اتکا به خدا تا ظهور امام عصر (عج) ماندگار خواهد ماند.

انتهای پیام/مهر